Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 1662/8-4-2015

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Κατόπιν επιστολής που μου κοινοποιήθηκε μέσω της Εκπροσώπου των Ανεξάρτητων Ελλήνων, κας Μαρίνας Χρυσοβελώνη, θα ήθελα να σας θέσω υπόψη το παρακάτω σοβαρό ζήτημα, που αφορά στους πολύτεκνους αδιόριστους εκπαιδευτικούς.

 

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και ειδικότερα η πρώην Υπουργός Παιδείας, κα Άννα Διαμαντοπούλου, είχε εξαπολύσει έναν ανηλεή διωγμό εναντίον των πολυτέκνων, προσπαθώντας να ξεριζώσει την ύπαρξη κάθε σχετικού δημογραφικού κινήτρου, που υπήρχε στη νομοθεσία της χώρας. Φυσικά, το ίδιο μοτίβο συνέχισε και η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, προφανώς, μετά από απαίτηση της Τρόικας.

 

Ειδικότερα, οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί βίωσαν την κατάργηση ενός θεσπισμένου ανταποδοτικού

ευεργετήματος, αυτού της εκτός επετηρίδας πρόσληψής τους, δηλαδή, στην δημόσια εκπαίδευση, που ως καθεστώς, ίσχυσε επί έξι συναπτά έτη. Παρ' όλες τις διαβεβαιώσεις -ακόμα και την ύστατη στιγμή- των υπευθύνων του πρώην υπουργείου Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης για πλήρη απορρόφηση των πολυτέκνων στην διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, επί του παρόντος, στην πράξη, τίποτα δεν έγινε. Απορροφήθηκαν μόνο 93 πολύτεκνοι. Αποτέλεσμα ήταν, να σύρονται, ακόμα και σήμερα, οι προηγούμενοι και οι οικογένειές τους στα δικαστήρια για να αποδείξουν τα αυτονόητα!

 

Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί δεν αρκέστηκαν στα λόγια (που ακούστηκαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις), ότι δήθεν, θα διοριστούν σε μικρό βάθος χρόνου. Από το 2010, έχουν, λοιπόν, προσφύγει στα δικαστήρια για να δικαιωθούν. Έχουν περάσει από τότε αρκετά χρόνια, με ανελέητο κυνήγι από πλευράς Υπουργείου Παιδείας. Τελικά, έχουν φτάσει στο ΣτΕ, χωρίς, όμως, να έχουν πάρει ακόμη ημερομηνία εκδίκασης. Η πρόθεσή τους είναι να φτάσουν, στην ανάγκη, μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Είναι βέβαιο, όμως, ότι θα επιδράσει διαφορετικά στον πολυτεκνικό κόσμο μια δικαίωσή τους από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ (πολιτική απόφαση), παρά μια δικαίωση μετά από μια δικαστική (διοικητική) Απόφαση.

 

Είναι, πάντως, άκαιρο, εν μέσω της οικονομικής κρίσης, διακυβευομένης ακόμα και της επιδοματικής κοινωνικής πολιτικής, η πολιτεία να απεμπολεί την δυνατότητα να ευεργετεί -στην πραγματικότητα ανέξοδα- εκείνη την κοινωνική ομάδα, που είναι η πλέον ευάλωτη αλλά και καταλληλότερη στο να καταστεί η κατεξοχήν ωφελούμενη από τα αναγκαία ανθρωπιστικού χαρακτήρα μέτρα για την έξοδο από την κρίση. Είναι σαφές, εξ’ άλλου, ότι ο αντίκτυπος των οικονομικών δυσχερειών στο οικονομικό ισοζύγιο κάθε οικογένειας πολλαπλασιάζεται με τον αριθμό των μελών της, ενώ όλοι αναγνωρίζουν την συμβολή των πολύτεκνων στην αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, που αποτελεί το μέγιστο κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα της χώρας μας.

 

Η τρέχουσα κατάσταση εκκρεμότητας, ως αποκύημα προηγούμενων επισφαλών χειρισμών, αποστέλλει μηνύματα ασυνέπειας και ανισότητας, καθώς το Κοινοβούλιο, με βάση το παραπάνω σκεπτικό, διατήρησε παρεμφερή ευεργετήματα προς τους πολύτεκνους για τις προσλήψεις στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα (ν.3260/2004). Είναι υποχρέωση, πιστεύουμε, της Πολιτείας, διαφυλάττοντας το κύρος της, να προστατεύσει όσους πολίτες ακολούθησαν τις επιταγές της και να διατηρήσει για ικανό χρονικό διάστημα την εφαρμοζόμενη μέχρι πρότινος ευεργετική πολιτική απέναντι στους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, χωρίς παρεκτροπές που θα συσσωρεύσουν δεινά στο πιο ευάλωτο κομμάτι της κοινωνίας μας.

 

Δεν πρέπει να λησμονείται, κιόλας, ότι ήδη υπάρχουν οικογένειες, που βασίστηκαν σε συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις της Πολιτείας και πιστεύοντας στην αξιοπιστία της, προγραμμάτισαν την οικογενειακή τους ζωή, βασιζόμενοι σε αυτές.

 

 

Επειδή πιστεύουμε, ότι η στήριξη του θεσμού της πολύτεκνης οικογένειας θα πρέπει να είναι πρωταρχικός στόχος κάθε κοινωνικά ευαίσθητης Πολιτείας, εφόσον στοχεύει στην συνέχεια και ευημερία της, με τρόπο μάλιστα, που δεν θα δημιουργεί «τυχερές» και «άτυχες» πολύτεκνες οικογένειες.

 

Επειδή θεωρούμε ιδανική την επαναφορά του νόμου 3255/2004, γιατί ήταν ο μόνος ουσιαστικά νόμος που λειτούργησε με δημογραφικά κίνητρα και αυτό αποδεικνύεται από τους αριθμούς .

 

Επειδή θεωρούμε αυτονόητο, ότι είναι ανάγκη να αποκατασταθούν άμεσα, όσοι πολύτεκνοι αιφνιδιάστηκαν και βρέθηκαν προ τετελεσμένων άδικων πολιτικών αποφάσεων, γεγονός που αποτελεί και πάγιο αίτημα της Συντονιστικής Επιτροπής Αδιόριστων Πολύτεκνων Εκπαιδευτικών.

 

Επειδή πολλοί πολύτεκνοι, πιστεύοντας στην αξιοπιστία και στην συνέχεια των νόμων της Πολιτείας, πήραν αποφάσεις ζωής, που δεν γυρίζουν πίσω και βιώνουν -λόγω των πολλών μελών της οικογένειάς τους- πολύ πιο έντονα την οικονομική κρίση.

 

Επειδή προτείνουμε εναλλακτικά, το κλείσιμο των πινάκων των ειδικών κατηγοριών και απορρόφηση όλων των σε εκκρεμότητα ευρισκόντων πολυτέκνων εκπαιδευτικών σε βάθος διετίας, με την δυνατότητα, όσοι δεν επιλεγούν αρχικά, να δουλέψουν ως αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, μέχρι να απορροφηθούν και αυτοί από τον οικείο πίνακα, έτσι ώστε να μπορούν να συντηρούν τις οικογένειες τους αξιοπρεπώς.

 

Επειδή με ανακούφιση άκουσαν οι αδιόριστοι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί τις δεσμεύσεις του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας, κ. Κουράκη, που αποτελούσαν και προεκλογική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ, για το ότι δεν θα γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ, όσον αφορά τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών.

 

Επειδή προτείνουμε έναν νέο προγραμματισμό μόνιμων προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού στα πλαίσια μιας νέας μορφής επετηρίδας, όπου αφού συνεκτιμώνται τα ακαδημαϊκά προσόντα, κατά προτεραιότητα θα διορίζονται, κατόπιν μιας ορθής μοριοδότησης, όσοι ανήκουν σε ενιαία ειδική κλειστή λίστα με κοινό κριτήριο ένταξης το να μην έχουν γίνει σεβαστές σε προηγούμενο χρόνο οφειλόμενες προϋποθέσεις διορισμού (πχ: Διοριστέοι παλιών διαγωνισμών ΑΣΕΠ, 30μηνο, 24μηνο + ΑΣΕΠ, λίστα Πολυτέκνων), έτσι ώστε μόνον κατόπιν εξάντλησης των ανωτέρω περιπτώσεων υποψηφιότητας να καταφεύγει το Δημόσιο σε νέα λίστα υποψηφίων προς διορισμό εκπαιδευτικών.

 

 

Ερωτάσθε:

 

1. Σκοπεύετε να στηρίξετε τις πολύτεκνες οικογένειες, επαναθεσμοθετώντας τα όσα προέβλεπε σχετική νομοθεσία για εκτός επετηρίδας διορισμό εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να στελεχώνονται κατά προτεραιότητα οι θέσεις εκπαιδευτικών στη Δημόσια εκπαίδευση με εκείνα τα πρόσωπα που ανήκουν κατεξοχήν στην πιο ευάλωτη και ζωτική για το δημογραφικό ζήτημα της χώρας κατηγορία οικογενειαρχών;

 

2. Θα λάβετε την απαραίτητη πρόνοια, έτσι ώστε, έστω προ της όποιας μακρόπνοης νομοθετικής πρωτοβουλίας ρύθμισης του ως άνω θέματος, να ικανοποιηθούν κατά προτεραιότητα όσοι όφειλε να έχουν διοριστεί στη Δημόσια Εκπαίδευση (λόγω ένταξης στη μεταβατική περίοδο) στα πλαίσια των υποσχέσεων του επίμαχου προηγούμενου κυβερνητικού σχήματος, που κατάργησε την ευνοϊκή για τους πολύτεκνους ρύθμιση της εκτός επετηρίδας διορισμού;

 

3. Σκοπεύετε να υιοθετήσετε την πρότασή μας για καθορισμό της νέας μορφής επετηρίδας διοριστέων εκπαιδευτικών, όπου πρώτιστα θα λαμβάνεται υπόψη, ως κριτήριο προς συμμετοχή στη σχετική λίστα, το να μην έχουν γίνει σεβαστές σε προηγούμενο χρόνο οφειλόμενες προϋποθέσεις διορισμού, με τον τρόπο που περιγράφουμε προηγούμενα;

Ο ερωτών βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «ΑΝ.ΕΛ.»

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2025 Νίκος Ι. Νικολόπουλος