Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 1913/21-4-2015

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

 

Σε συνέχεια των ερωτήσεων που κατέθεσα τόσο στις 30-10-2014 όσο και στις 16-03-2015, σχετικά με τα προβλήματα εξέλιξης των εισακτέων στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών ( ΑΣΣΥ ) της Πολεμικής Αεροπορίας για τα έτη 1988-1989 και μετά το ενδιαφέρον σας για την εξάλειψη του προβλήματος αυτού με την απάντησή σας στην από «868/16-03-2015» ερώτησή μου, θα ήθελα να σας γνωστοποιήσω τα ακόλουθα:

● Τα εν λόγω στελέχη φέρουν το βαθμό του Υποσμηναγού και όχι το βαθμό του Σμηναγού, όπως τυχόν λανθασμένα σας ενημέρωσαν τα Γενικά Επιτελεία.

● Είναι γνωστό, ότι οι ως άνω αξιωματικοί ακολουθούν στις προαγωγές τις διατάξεις του Ν.3883/10 σύμφωνα με το άρθρο 91, παρ. 2, του νόμου αυτού, που όμως αντισυνταγματικά έχουν ενταχθεί στον ως άνω νόμο.

● Οι ως άνω αξιωματικοί είναι οι τελευταίοι χρονολογικά εισαχθέντες, που προήχθησαν σε Αξιωματικοί με τον προηγούμενο Ν.2439/96 σε ισχύ, όπως οι εισακτέοι των ετών 1987, 1986, 1985 κ.ο.κ, κατά τον οποίο, προβλέπεται καταληκτικός βαθμός αυτός του Σμηνάρχου, ακόμα και χωρίς πτυχίο ΑΕΙ.

● Λόγω της προαγωγής των ως άνω σε Ανθυποσμηναγούς με τον προηγούμενο Ν.2439/96 σε ισχύ, τους έχει ήδη αποδοθεί από το Γενικό Επιτελείο και καταγραφεί στο μητρώο τους και την Επετηρίδα, αναδρομικότητα αξιωματικού, όπως ορίζει ο τρόπος προαγωγών του Ν.2439/96 για τους Αξιωματικούς εξ Ανθυπασπιστών.

● Ενώ σύμφωνα με τον ασφαλιστικό εν ισχύ Ν.3865/10 ολοκληρώνουν οι ως άνω πλήρως την ασφαλιστική και οικονομική τους σταδιοδρομία στα 35 χρόνια υπηρεσίας, καλούνται από τον νέο νόμο προαγωγών και εξέλιξης Ν.3883/10, να παραμείνουν εν ενεργεία και μάλιστα οικιοθελώς, πέραν των 35 ετών, προκειμένου να λάβουν τον καταληκτικό τους βαθμό, χωρίς να γνωρίζουν την ακριβή ημερομηνία αποστράτευσης.

 

 

Κατόπιν όλων των παραπάνω και της προφανούς αντισυνταγματικότητας της παρ. 2, του άρθρου 91, του Ν.3883/10 για τα εν λόγω στελέχη συμβαίνουν τα εξής παράδοξα:

Α) Είναι οι μόνοι Αξιωματικοί από όλους τους άλλους εν ενεργεία Αξιωματικούς προελεύσεως ΑΣΣΥ (ΣΤΥΑ) τη στιγμή ψήφισης του Ν.3883/10, που εξαιρούνται από τον καταληκτικό βαθμό του Σμηνάρχου, εάν δεν έχουν στην κατοχή τους πτυχίο ΑΕΙ, παρότι προήχθησαν σε Αξιωματικούς με τις διατάξεις του προηγούμενου νόμου Ιεραρχίας και Εξέλιξης, δηλαδή του Ν.2439/96, όπως και οι Αξιωματικοί εξ ΑΣΣΥ των προηγούμενων ετών (1987,1986,1985, κ.ο.κ), στους οποίους όμως εξακολουθεί και απονέμεται ο βαθμός του Σμηνάρχου, χωρίς την κατοχή πτυχίου ΑΕΙ.

Β) Είναι οι μόνοι Αξιωματικοί από όλους τους άλλους εν ενεργεία Αξιωματικούς προελεύσεως ΑΣΣΥ (ΣΤΥΑ) τη στιγμή της ψήφισης του Ν.3883/10, που εξαιρούνται από τον τρόπο προαγωγών του Ν.2439/96, παρότι τους έχει ήδη αποδοθεί αναδρομικότητα Αξιωματικού εδώ και τουλάχιστον έξι χρόνια, από το Γενικό Επιτελείο. Ενδεικτικά, για τους εισαχθέντες του έτους 1988 αποδόθηκε αναδρομικότητα σύμφωνα με την Φ.416.4/ΑΔ.500901/6-2-09/ΓΕΑ/Β4/4.

Γ) Είναι οι μόνοι Αξιωματικοί για τους οποίους δεν συμπίπτει η διοικητική τους εξέλιξη (αφού σύμφωνα με την απάντηση του ΥΠΕΘΑ οφείλουν να παραμείνουν ΠΕΡΑΝ των 35 χρόνων για να τους απονεμηθεί ο καταληκτικός βαθμός), με την συντάξιμη υπηρεσία τους (που ολοκληρώνεται ΠΛΗΡΩΣ σύμφωνα με το Ν.3865/10 στα 35 χρόνια υπηρεσίας), σε αντίθεση με όλους τους άλλους Αξιωματικούς της ίδιας προέλευσης που υπάρχουν ή θα υπάρξουν, κάτι που εγείρει κατ’ ελάχιστο θέμα νομιμότητας για άνιση μεταχείριση και σίγουρα συνιστά εξόφθαλμη αδικία. Είναι αυτονόητο, ότι η νέα βραδύτερη διοικητική εξέλιξη που προβλέπει ο Ν.3883/10 για τους Αξιωματικούς εξ ΑΣΣΥ (καταληκτικός βαθμός εν ενεργεία στα 36 έτη υπηρεσίας), πρέπει να αφορά μόνο στελέχη που ακολουθούν το νέο Ασφαλιστικό νόμο (εισακτέοι από το 1990 και μετά), αυτούς δηλαδή που η συντάξιμη υπηρεσία τους ολοκληρώνεται πλήρως στα 40 έτη και όχι στους εισαχθέντες των ετών 1988 και 1989, που η συντάξιμή τους υπηρεσία, όπως ορίζεται ρητά από το Ν.3865/10, ολοκληρώνεται ΠΛΗΡΩΣ στα 35 έτη.

Ο συνδυασμός όλων των ανωτέρω συνιστά άνιση και διακριτική μεταχείριση ανάμεσα σε Αξιωματικούς ίδιας κατηγορίας, την εξέλιξη των οποίων κυριολεκτικά προσπαθεί να αποτρέψει κατά παράβαση της αρχής της ισότητας (άρθρο 4, παρ. 1, του Συντάγματος), του σεβασμού και της προστασίας της αξίας του ανθρώπου (άρθρο 2, παρ. 1 Συντάγματος), αλλά και της Αρχής του κράτους Δικαίου, στην οποία απέβλεψε το Σύνταγμα με το σύνολο των καθιερωμένων από αυτό εγγυήσεων για τον πολίτη.

Επειδή εκτός του ότι δεν υπάρχει η παραμικρή οικονομική επιβάρυνση για το θέμα αποκατάστασης που θίγει η παρούσα.

Επειδή το όλο ζήτημα αποτελεί για τους ενδιαφερόμενους θέμα ύψιστης ηθικής σημασίας και επιλυόμενο θα επαναφέρει το αίσθημα του δικαίου στο θιγόμενο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.

Για τους λόγους αυτούς ερωτάσθε:

1. Πότε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα εναρμονίσει το νόμο Ιεραρχίας και Εξέλιξης (Ν.3883/10) με τον ασφαλιστικό Ν.3865/10, αλλάζοντας την αδιαμφισβήτητα αυθαίρετη αναγραφόμενη ημερομηνία στο άρθρο 91, παρ. 2, του Ν.3883/10 από 31-12-12 σε 31-12-14, με δεδομένο, ότι έχουν παρέλθει τουλάχιστον τεσσεράμισι ολόκληρα έτη από την αντισυνταγματική εφαρμογή του, σε βάρος των εισαχθέντων των ετών 1988 και 1989;

2. Πού κατά το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, οι εισακτέοι των ετών 1988 και 1989 υστερούν και προάγονται τώρα με την βραδύτερη διοικητική εξέλιξη του Ν.3883/10, αφού ενώ προήχθησαν ως Ανθυποσμηναγοί με τον ίδιο νόμο προαγωγών και εξέλιξης, δηλαδή τον Ν.2439/96, όπως και οι των προηγούμενων ετών 1987,1986, κ.ο.κ Αξιωματικοί ιδίας προέλευσης, έτσι ώστε να διαφοροποιούνται εδώ και τεσσεράμισι χρόνια, ενώ παρατηρούμε την Συνταγματική υποχρέωση για «επί ίσοις όροις ίση μεταχείριση» να καταστρατηγείται;

Ο ερωτών βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «ΑΝ.ΕΛ.»

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος