Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 2913/26-5-2015

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

 

Χωρίς καύσιμα κινδύνευαν να μείνουν τα τρία σκάφη (πλοηγίδες) του Πλοηγικού Σταθμού Πειραιά και αν δεν μεσολαβούσε ο ΟΛΠ, το Δ.Σ. του οποίου αποφάσισε να προμηθεύσει με πετρέλαιο κίνησης τις πλοηγίδες, θα είχαν ακινητοποιηθεί και οι τρεις, προκαλώντας τεράστια προβλήματα στην κίνηση των κρουαζιερόπλοιων και των εμπορικών πλοίων στο λιμάνι.

Με ανακοίνωσή του, πρόσφατα, ο Οργανισμός έκανε γνωστό, ότι για δεύτερη φορά μέσα στο α' εξάμηνο του 2015, αποφάσισε τη διάθεση του πετρελαίου κίνησης στα σκάφη των πλοηγίδων, μετά ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ., προκειμένου να μη διακοπεί η λειτουργία του λιμανιού από την ακινησία των πλοηγίδων. Με την απόφαση “33/2015”, ενέκρινε 30.000 λίτρα και με την απόφαση “77/2015” 44.500 λίτρα.

Υπεύθυνη για το συγκεκριμένο θέμα είναι η Διεύθυνση της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και οι συνδικαλιστές πλοηγοί υποστηρίζουν, ότι εδώ και ένα χρόνο, δεν έχει εγκριθεί το ποσό των 440.000 ευρώ, που χρειάζεται για τα καύσιμα των πλοηγίδων, παρά το γεγονός, ότι η Πλοηγική Υπηρεσία έχει δικό της χρηματικό κεφάλαιο (ΚΠΥ), στο οποίο καταλήγουν τα πλοηγικά δικαιώματα, που πληρώνει η κάθε ναυτιλιακή εταιρεία για πλοίο της που μπαίνει στο λιμάνι, ένα ποσό περίπου 18 με 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

 

Επειδή η λειτουργία των πλοηγίδων είναι, ως γνωστόν, απαραίτητη για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του λιμένα Πειραιά.

Επειδή το πρόβλημα δεν παρουσιάστηκε τώρα, αντίθετα, είναι υπαρκτό, τουλάχιστον από το 2006, ενώ τον τελευταίο χρόνο, έχει ενταθεί.

Επειδή οι δυσκολίες με τα καύσιμα των σκαφών προκύπτουν, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, διότι οι υπάλληλοι της αρμόδιας Διεύθυνσης δεν γνωρίζουν το αντικείμενο και «χάνονται στο γράμμα του νόμου», με αποτέλεσμα, να περνούν οι μήνες και να μην μπορεί να ρυθμιστεί η εμπλοκή με τα καύσιμα, παρά το γεγονός, ότι οι πλοηγοί ενημερώνουν για τις ανάγκες των πλοηγίδων πολλούς μήνες νωρίτερα.

Επειδή η Πλοηγική Υπηρεσία, εκτός των άλλων, αντιμετωπίζει και τεράστια έλλειψη προσωπικού, καθώς, τα πέντε τελευταία χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις, με αποτέλεσμα, οι 46 πλοηγοί που έχουν απομείνει στην υπηρεσία να έχουν φτάσει στα όριά τους, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, που η κίνηση στο λιμάνι αυξάνεται.

 

Για τους λόγους αυτούς, ερωτάσθε:

1) Τι μέτρα προτίθεστε να λάβετε, ούτως ώστε να επιτευχθεί η ομαλή παροχή καυσίμων στις πλοηγίδες του Πειραιά, ως άνω και να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία τους;

2) Αληθεύει, ότι το ως άνω πρόβλημα χρονίζει από το 2006, χωρίς κανένας να έχει ενδιαφερθεί για την οριστική επίλυσή του;

3) Οι υπάλληλοι της αρμόδιας Διεύθυνσης της Πλοηγικής Υπηρεσίας στον Πειραιά, έχουν λάβει την απαιτούμενη εκπαίδευση, ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν στα καθήκοντά τους; Αν «όχι», υπάρχει μέριμνα για την άμεση εκπαίδευση και μετεκπαίδευσή τους;

4) Υπάρχει πρόβλεψη για ενίσχυση της ως άνω Πλοηγικής Υπηρεσίας με προσωπικό, ώστε να εκλείψουν τα προβλήματα κίνησης των κρουαζιερόπλοιων και των εμπορικών πλοίων εντός του λιμένα και να αποφορτιστεί το υπάρχον προσωπικό;

Ο αναφέρων βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «ΑΝ.ΕΛ.»

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος