Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 2863/25-5-2015

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Στο Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος, γίναμε δέκτες έντονων διαμαρτυριών, τόσο μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, όσο και επιστολών, σχετικά με την αναστάτωση που επικρατεί στους περίπου 7.500 εργαζομένους στα ΕΛ.ΤΑ., μετά την πρόσφατη γνωμοδότηση τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ), που εισηγείται να ενταχθεί η εταιρεία στις ΔΕΚΟ και να τηρηθεί το ενιαίο μισθολόγιο του δημόσιου τομέα.

Όλα, ουσιαστικά, ξεκίνησαν με την “αιφνίδια" απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Δημήτρη Μαρδά για ένταξη του Οργανισμού ΕΛΤΑ, στο Κεφάλαιο Α', του νόμου 3429/2005, δηλαδή, στο στενό δημόσιο τομέα και το ενιαίο μισθολόγιο.

Για το λόγο αυτό, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών ( ΠΟΣΤ ) εξέδωσε, προ ολίγων ημερών, σκληρή ανακοίνωση, στην οποία κάνει λόγο για διάλυση του Ταχυδρομείου και κατηγορεί την κυβέρνηση, ότι «παραδίδει τα ΕΛ.ΤΑ. λάφυρο στα χέρια των κερδοσκόπων», παρ’ όλο που -σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφημερίδας των Συντακτών »- οι οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί από τους συναρμόδιους αναπληρωτές Υπουργούς, Οικονομικών, Δημ. Μάρδα και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη.

Με τον νόμο 3429, του 2005, τα ΕΛ.ΤΑ. δεν είχαν περιληφθεί στις ΔΕΚΟ, γιατί η τότε κυβέρνηση της Ν.Δ. προωθούσε την ένταξή τους στο Χρηματιστήριο. Επιπλέον, στην κρατική εταιρεία διέθετε τότε σημαντικό μερίδιο το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, το οποίο, εκείνη την εποχή, χορηγούσε αφειδώς επιχειρηματικά δάνεια, χωρίς επαρκείς εγγυήσεις, υπόθεση που βρίσκεται στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης.

Τα επόμενα χρόνια, τα οικονομικά μεγέθη άλλαξαν, κυρίως με την αποχώρηση του Τ.Τ., ενώ με απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης υπογράφηκε σύμβαση με το ΤΑΙΠΕΔ, με την οποία, το Ταμείο απέκτησε για μια τριετία την αρμοδιότητα άσκησης των δικαιωμάτων ψήφου του κράτους στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛ.ΤΑ.

Τα Ταχυδρομεία περιλαμβάνονταν στο πακέτο των ιδιωτικοποιήσεων της προηγούμενης κυβέρνησης, αλλά δεν είχε ανακοινωθεί συγκεκριμένο πρόγραμμα. Τον περασμένο Οκτώβριο, έπειτα από αίτημα του υπουργείου Μεταφορών, το αρμόδιο τμήμα του ΝΣΚ γνωμοδότησε ομόφωνα, ότι τα ΕΛ.ΤΑ. εντάσσονται στις εταιρείες του δημόσιου τομέα και -κατά πλειοψηφία, ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να ακολουθούν το ενιαίο μισθολόγιο.

Προ ημερών, ο Δημ. Μάρδας έκανε δεκτό το πρώτο σκέλος της γνωμοδότησης και παρέπεμψε το δεύτερο στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Στο θέμα του μισθολογίου, με συμφωνία της διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ. και των εργαζομένων, έχουν επιβληθεί από χρόνια μειώσεις για τους 6.800 μόνιμους και 645 συμβασιούχους, με αποτέλεσμα, την περασμένη χρονιά, η εταιρεία να καταγράψει κέρδη περίπου 5 εκατ. ευρώ.

Η Ομοσπονδία, σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, εκτιμά, ότι οι αλλαγές στον χαρακτήρα των Ταχυδρομείων «δημιουργούν τεράστια προβλήματα» και «κινδύνους απώλειας μεγάλων στρατηγικών πελατών, προς όφελος ανταγωνιστριών εταιρειών», ενώ δυσχεραίνουν την προσπάθεια ενίσχυσης του μεριδίου της εταιρείας στην αναδυόμενη αγορά των ταχυμεταφορών.

Στελέχη της Ομοσπονδίας ανέφεραν στην «Εφημερίδα των Συντακτών», ότι το Δημόσιο οφείλει στα ΕΛ.ΤΑ. περίπου 45 εκατ. ευρώ για την εξυπηρέτηση απομακρυσμένων περιοχών (παροχή καθολικής υπηρεσίας), ενώ με απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης, είχε απενταχθεί από το ΣΕΣ (το νέο ΕΣΠΑ) επενδυτικό πρόγραμμα 52 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της εταιρείας, που διατηρεί 1.420 καταστήματα και ένα δίκτυο 3.500 διανομέων.

 

Επειδή, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ), η κυβέρνηση παραδίδει τα ΕΛ.ΤΑ. λάφυρο στα χέρια των κερδοσκόπων.

Επειδή, σύμφωνα με την ΠΟΣΤ, οι αλλαγές στον χαρακτήρα των Ταχυδρομείων «δημιουργούν τεράστια προβλήματα» και «κινδύνους απώλειας μεγάλων στρατηγικών πελατών, προς όφελος ανταγωνιστριών εταιρειών», ενώ δυσχεραίνουν την προσπάθεια ενίσχυσης του μεριδίου της εταιρείας στην αναδυόμενη αγορά των ταχυμεταφορών.

Επειδή, όπως αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών, με την απόφαση του ΥΠ. ΟΙΚ. για οποιαδήποτε στάση περί των ΕΛΤΑ, θα πρέπει να ακολουθηθεί η χρονοβόρα γραφειοκρατική έγκριση του Πάρεδρου, του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Επειδή, όπως υπογραμμίζει η ΠΟΣΤ, η κυβέρνηση παραβλέπει, ότι οι ταχυδρομικές υπηρεσίες είναι υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος, ότι ο ΕΛΤΑ είναι ο Φορέας Παροχής Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας και διατηρεί ένα εκτεταμένο δίκτυο (1.420 περίπου καταστήματα και 3.500 διανομείς), αποτελώντας το μεγαλύτερο δίκτυο καθημερινής επαφής με τον πολίτη.

 

 

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε:

1.) Ποια είναι η σκοπιμότητα και τι θετικό θα προσδώσει η επικείμενη ένταξη των ΕΛ.ΤΑ στις ΔΕΚΟ;

 

2.) Προτίθεστε να επανεξετάσετε εκ νέου την ως άνω γνωμοδότηση του ΝΣΚ;

 

3.) Αληθεύει το γεγονός, σύμφωνα με την ΠΟΣΤ, ότι κύριος στόχος δεν είναι να λυθούν προβλήματα, αλλά μέσα από μεθοδεύσεις, να ενταθεί η κρίση εντός του εν λόγω φορέα, να διογκωθούν τα ελλείμματά του, να προκύψει εξαναγκασμός σε μείωση αποδοχών του προσωπικού και να προετοιμαστεί η παράδοση του έργου και του δικτύου των ΕΛΤΑ, στην κατεύθυνση που δρομολογούν διάφορα συμφέροντα;

 

4.) Αληθεύει, σύμφωνα με την ΠΟΣΤ, ότι η ως άνω απόφαση περί των ΕΛΤΑ οδηγεί σε οικονομική ασφυξία και στερεί τα βασικά εργαλεία, για να μπορούν τα ΕΛΤΑ να ανταποκριθούν στις προκλήσεις ενός πλήρους απελευθερωμένου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος ή ότι δημιουργεί προβλήματα με κίνδυνο την απώλεια μεγάλων στρατηγικών πελατών ή ότι δυσχεραίνει την προσπάθεια για ενίσχυση μεριδίου στην αναδυόμενη αγορά των ταχυμεταφορών και δεμάτων, με συνέπεια την απώλεια εσόδων πολλών εκατομμυρίων ευρώ;

 

5.) Για το λόγο, ότι οι οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί από τους συναρμόδιους αναπληρωτές Υπουργούς, Οικονομικών, Δημ. Μάρδα και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζη, σκοπεύετε να επανεξετάσετε εκ νέου το ζήτημα περί του νομικού καθεστώτος λειτουργίας των ΕΛΤΑ, αφού με τα νέα δεδομένα, χάνεται η όποια ευελιξία της εν λόγω υπηρεσίας και κινδυνεύουν να χαθούν πάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ σε μία χρονιά, αφού θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να κερδηθούν διαγωνισμοί;

Ο ερωτών βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των ΑΝΕΛ

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος