Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 3183/3-6-2015

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Όπως μας πληροφόρησε στο Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος το Πανελλήνιο Παρατηρητήριο των Οργανώσεων της Κοινωνίας Πολιτών [panparat@otenet.gr], παρασιτικό κύκλωμα και επιτήδειοι μεσάζοντες πλουτίζουν, αποσπώντας έμμεσα πόρους από τα προγράμματα για τους φτωχούς και τους άνεργους. Πιστεύουμε, ότι σας είναι γνωστό, πως βασικοί τομείς παρεμβάσεων που συγχρηματοδοτούνται από το ΕΚΤ στην Ελλάδα είναι: η ποιοτική αναβάθμιση και την προσαρμογή του ανθρώπινου δυναμικού και των επιχειρήσεων, η καταπολέμηση της ανεργίας των κοινωνικών διακρίσεων και του κοινωνικού αποκλεισμού, ερευνητικά προγράμματα, δράσεις στον τομέα της υγείας, δράσεις για τη στήριξη μειονεκτούντων ατόμων και προγράμματα ενίσχυσης της κοινωνικής οικονομίας.

 

Από τους πόρους του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου που διαχειρίζεται το υπουργείο Εργασίας, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος: «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, 2007-2013» (Ε.Π. ΑΝ.Α.Δ), υπολογίζεται, ότι το 70% πηγαίνει στη μαύρη τρύπα από διαπλεκόμενους μεσάζοντες και «ιερές» συντεχνίες και το μικρότερο μέρος προς παραγωγικό έργο και ωφελούμενους, που είναι οι άνεργοι και οι αδύναμες κοινωνικές ομάδες.

 

Από τα 5.133 δισ. ευρώ μέσω του ΕΚΤ, τα 2.829 Ε πήγαν στο (Ε.Π. ΑΝ.Α.Δ), τα οποία διατέθηκαν. Ο Προϋπολογισμός των προγραμμάτων κατάρτισης την περίοδο 2007-2014 ανήλθε στο ποσόν των 700 εκ περίπου ευρώ, ο δε προϋπολογισμός των προγραμμάτων Βάουτσερ (voucher) ανήλθε περίπου στα 200 εκ ευρώ ( μέρος των 700 εκ ευρώ), ενώ ο προϋπολογισμός των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας υποτίθεται ότι δρομολογήθηκε απευθείας στους Δήμους με 200.000.000 περίπου ευρώ.

 

Το έξτρα πακέτο των 2 δις από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό για την ανθρωπιστική κρίση, που συμφωνήθηκε στα πλαίσια διαπραγμάτευσης για την προγραμματική περίοδο 2014–2020, δεν μπορεί, όμως, να καλύψει, αυτά που χάνονται από κακοδιαχείριση και διαφθορά. Η σημερινή Κυβέρνηση βρέθηκε μπροστά σε ένα όργιο διαπλοκής και νομιμοποιημένης διαφθοράς. Θα χρειαστεί, εκτός των άλλων, την συμπαράσταση της κοινωνίας και πολύ αγώνα για θεσμοθέτηση διαδικασιών Διαφάνειας, προκειμένου να ξεμπλέξει από αυτό το λαβύρινθο. Όπως, όμως, καταγγέλλεται, το πρόβλημα είναι, ότι σε πολλές περιπτώσεις, θέσεις συμβούλων έχουν αναλάβει στελέχη, που προέρχονται από μια συχνά επί τούτου ένοχη και άρα, προβληματική «κάστα» της γραφειοκρατίας.

 

Κορυφαίος υπουργός της νυν κυβέρνησης έχει ήδη μιλήσει για την μεγάλη φούσκα στη διαχείριση των προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Kοινωνικού Ταμείου και της ψηφιακής σύγκλισης. Η αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας, σε άρθρο της στην «Καθημερινή», της 12-4-2014, με τίτλο: «Το κύκλωμα των προγραμμάτων κατάρτισης» αναφέρθηκε σε μια σειρά από σκανδαλώδεις λειτουργίες και αποφάσεις των προκατόχων της αξιωματούχων στο υπουργείο Εργασίας, με συνέπεια την κατασπατάληση των πόρων, που προορίζονταν για την καταπολέμηση της ανεργίας και την στήριξη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Δεν μας περιέγραψε, όμως, η εν λόγω, πώς ήταν στημένο το όλο παιγνίδι και ποιοι επωφελήθηκαν από αυτό. Η λεηλασία Κοινοτικών κονδυλίων από τους επιτήδειους των σχετικών κυκλωμάτων είναι παλιά ιστορία, αλλά τα 3-4 τελευταία χρόνια, ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, αφού το «παιγνίδι» συγκεντρώθηκε στους λίγους και ισχυρούς, με παράλληλο αποκλεισμό χρηματοδότησης στις δομές αλληλεγγύης και τον εθελοντισμό.

 

Από τα προγράμματα που προορίζονται για την καταπολέμηση της ανεργίας και φτώχειας, υπολογίζεται, ότι μόνον το 25%, περίπου, πηγαίνει απευθείας στους ανέργους, ενώ το μεγαλύτερο μέρος καταλήγει σε μια ολιγαρχία από μεσάζοντες υλοποίησης προγραμμάτων. Ένας μικρός αριθμός από Αναπτυξιακές και Αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες (του Δημοσίου, των ΟΤΑ και ιδιωτικές) έχουν απορροφήσει την μερίδα του λέοντος, μαζί με έναν αριθμό από τα γνωστά ΚΕΚ (Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης). Έτσι, το μεγαλύτερο μέρος από τους διαθέσιμους πόρους του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου καταλήγει έμμεσα στην ικανοποίηση των ύπουλων σκοπών μιας δαιδαλώδους γραφειοκρατίας και προς όφελος των «κλειστών επαγγελμάτων» απορρόφησης κοινοτικών πόρων.

 

Στο χορό της ως άνω προνομιακής απορρόφησης συμμετέχουν και μεγάλοι συνδικαλιστικοί φορείς με τις δικές τους «ΜΚΟ» αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες, απορροφώντας εκατοντάδες εκατομμύρια σε κάθε προγραμματική περίοδο. Κρατικοί οργανισμοί και δημόσιες επιχειρήσεις βαφτίζονται «κοινωνικές επιχειρήσεις» για να αποσπάσουν και να υφαρπάξουν πόρους από το Ευρωπαϊκό κοινωνικό ταμείο, που προορίζονται για τις κοινωνικές επιχειρήσεις.

 

Τα συστημικά ΜΜΕ όμως, αποφεύγουν να ρίξουν το φως της δημοσιότητας προς αυτή την πλευρά, προφανώς, γιατί εκεί υπάρχουν τα στηρίγματα του πελατειακού κράτους και της οικονομικής εξουσίας, που ελέγχει τελικά τα ΜΜΕ. Με αυτό τον τρόπο, οι μεταμφιέσεις των Δημοσίων ΜΚΟ και των κερδοσκοπικών επιχειρήσεων σε κοινωνικές επιχειρήσεις ή κοινωφελή ιδρύματα, μέσω της κρατικής γραφειοκρατίας, είναι το βασικό κόλπο παραπλάνησης της κοινής γνώμης. Διαχειριστικές αρχές υπουργείων και περιφερειών -μαιτρ της νομιμοποιημένης διαφθοράς- μας καταγγέλλεται ότι κατεύθυναν τους κοινοτικούς πόρους στα λόμπυ της διαπλοκής, μέσα από ένα λαβύρινθο γραφειοκρατικών προϋποθέσεων και φωτογραφικών διατάξεων. Στο ίδιο κλίμα, συνδικαλιστικές οργανώσεις βιομηχάνων και άλλων μεγάλων επιχειρήσεων με προκάλυμμα τον: «μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα» απομυζούν εκατοντάδες εκατομμύρια, που προορίζονταν για την αντιμετώπιση της ανεργίας.

 

Πληροφορούμαστε, δε, παράλληλα, ότι χρεωκοπημένες κατά τα άλλα αναπτυξιακές εταιρείες-ζόμπι των ΟΤΑ, που επιβίωναν εις βάρος των δημοτικών προϋπολογισμών και των δημοτών, έχουν βρει φλέβα επιδοτούμενων πόρων, ως επικεφαλής συμπράξεων από προγράμματα που προορίζονταν αποκλειστικά για τους φτωχούς.

 

Τέλος, μας καταγγέλλεται ότι γνωστοί-άγνωστοι «Εθνικοί εργολάβοι», που δεν αρκούνταν μόνο στα δημόσια έργα, «βάζουν χέρι» και στους πόρους του Ευρ. Κοιν. Ταμείου, που προορίζονταν για τους ανέργους. Πρόκειται για τον θρίαμβο της απληστίας και των παρασιτικών ελίτ γύρω από το κράτος, που είναι το ανώτατο στάδιο της αδιαφάνειας και της διαφθοράς, βαθαίνοντας, έτσι, την παρακμιακή εικόνα της χώρας. Αν εξετάσει κανείς λίστες, που αναφέρουν, σε ποιες εταιρείες εγκρίνονται και ανατίθεται η υλοποίηση των προγραμμάτων για την αντιμετώπιση της ανεργίας, θα διαπιστώσει σχετικά σκάνδαλα.

 

Πέρα όμως από τις διαπιστώσεις, δεν υπάρχουν ακόμη μέτρα για την ριζική αλλαγή αυτής της κατάστασης. Έχοντας υπόψη τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες και προδιαγραφές των Προγραμμάτων, το εγχώριο «κύκλωμα» έχει βρει μεγάλες ευρεσιτεχνίες-«πατέντες» για να αφαιρεί τους πόρους του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, που προορίζονται για την ενίσχυση των ανέργων και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, με τέτοια μέθοδο, που οδηγεί στο να πλουτίζουν οι μεσάζοντες των προγραμμάτων αυτών, μέσω της μεταμφίεσης δημοσίων και δημοτικών επιχειρήσεων σε κοινωνικές επιχειρήσεις ιδιωτικού δικαίου (πχ ΕΕΤΑΑ) και άλλες 100, περίπου, σε όλη την χώρα, με το γραφειοκρατικό λαβύρινθο πάντα παρόντα, ώστε να μην βρίσκει κανείς, ούτε «αρχή», ούτε «τέλος» στην νομιμότητα της διαχείρισης των προγραμμάτων, που υποτίθεται οι προηγούμενες διαχειρίζονται.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1. Τι μέτρα έχετε λάβει ώστε να σταματήσει η ως άνω καταγγελλόμενη διασπάθιση των Κοινοτικών Πόρων και του δημοσίου χρήματος από τους «γνωστούς-άγνωστους», ίδιους πάντα επιτήδειους «μεσάζοντες» επί της υλοποίησης των κοινοτικών πόρων κατάρτισης ανέργων;

2. Αληθεύει, ότι ο αρμόδιος ελεγκτικός μηχανισμός του Υπουργείου σας για τον έλεγχο περί ορθότητας των όρων υλοποίησης των προγραμμάτων κατάρτισης ανέργων στα ιδιωτικά ΚΕΚ ανά την χώρα, λειτουργεί υποτυπωδώς και υποστελεχωμένος;

3. Ποια είναι η θέση σας σύμφωνα με όλα τα ως άνω καταγγελλόμενα ;

Ο Ερωτών βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «ΑΝ.ΕΛ.»

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος