Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 3512/12-6-2015

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

 

 

Πρωτοφανή θεωρήσαμε την είδηση για αυτό που συνέβη στη Σελόντα, σύμφωνα με τις πληροφορίες που λάβαμε από την ιστοσελίδα «www.fmvoice.gr», στις 2/6/2015, περί των οποίων η διοίκηση της ως άνω εταιρείας αρνείται να ελεγχθεί φορολογικά για τις προηγούμενες χρήσεις. Όπως επισημαίνεται στην έκθεση του ορκωτού ελεγκτή, η διοίκηση της Σελόντα αρνείται να ελεγχθούν, τόσο η μητρική, όσο και οι θυγατρικές της, για τις φορολογικές χρήσεις 2011, 2012 και 2013.

Η Σελόντα, στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς, πραγματοποίησε, συνολικά, έσοδα 32,8 εκατ. ευρώ, σχεδόν αμετάβλητα, έναντι του πρώτου τριμήνου του 2014. Η εταιρεία κατέγραψε θετική λειτουργική κερδοφορία στα 3,4 εκατ. ευρώ, ενώ και το καθαρό αποτέλεσμα σε επίπεδο Ομίλου διαμορφώθηκε σε ζημιές 254 χιλ. ευρώ, από ζημιές 4,132 εκατ. ευρώ, το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Στο τέλος του περασμένου Μαρτίου, ο δανεισμός του ομίλου είχε διαμορφωθεί στα 157 εκατ. ευρώ.

Σε ότι αφορά το πλάνο αναδιάρθρωσης του Ομίλου, φαίνεται ότι ήδη έχει ολοκληρωθεί η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου με μείωση της ονομαστικής αξίας της μετοχής και οι νέες μετοχές που προέκυψαν από την αύξηση του μετοχικού με κεφαλαιοποίηση υποχρεώσεων (με κατάργηση του δικαιώματος των παλαιών μετόχων υπέρ των πιστωτριών τραπεζών) τέθηκαν προς διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο.

Με την αύξηση κεφαλαίου οι πιστώτριες τράπεζες έχουν πλέον καταστεί κύριοι μέτοχοι της Σελόντα σε ποσοστό 84,4% (μεγαλύτερος μέτοχος είναι η τράπεζα Πειραιώς με 33,8%, η Alpha Bank κατέχει το 24,1%, η Εθνική 11,5%, η Eurobank 11% και η Τράπεζα Αττικής 4%).

 

 

Επειδή σε συνθήκες λειτουργίες Κράτος Δίκαιου και Ισονομίας θεωρείται αδιανόητο να εκδηλώνονται τέτοιες συμπεριφορές από κάποιες επιχειρήσεις απέναντι στις οικονομικές υπηρεσίες.

Επειδή αν μια τέτοια στάση περάσει και πόσο μάλλον, παγιωθεί, δημιουργείται αυτόματα ένα καθεστώς «2 ταχυτήτων» εντός της χώρας, όσον αφορά στη συμμόρφωση προς τη νομοθεσία και τις φορολογικές υποχρεώσεις.

Ως εκ τούτου, ερωτάσθε:

1. Αληθεύει, ότι αρμόδια οικονομική υπηρεσία για την διενέργεια οικονομικού-διαχειριστικού ελέγχου συνάντησε άρνηση της ως άνω υποκείμενης σε έλεγχο εταιρείας, προκειμένου η τελευταία να υποστεί σχετικό έλεγχο;

2. Αποτελεί διακριτικό δικαίωμα των επιχειρήσεων το να αρνούνται φορολογικούς ελέγχους; Αν «ναι», πότε και με ποιο νομοθέτημα θεσμοθετήθηκε;

3. Σε περίπτωση που η άρνηση υπαγωγής σε έλεγχο της ως άνω εταιρείας είναι παράνομη, ποια αντιμετώπιση θα έχει η διοίκησή της από τις αρμόδιες Αρχές; Είναι δυνατόν να γίνεται ανεκτή από τις οικονομικές υπηρεσίες της χώρας η λειτουργία της ως άνω εταιρείας με την οποιαδήποτε σχετική άρνησή της να υποβληθεί σε έλεγχο να διαρκεί επί μακρόν;

Ο ερωτών βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «ΑΝΕΛ»

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος