Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 4033/15-7-2015

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ & ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

Τα τελευταία χρόνια, οι ελληνικές δημοσκοπικές εταιρίες, όχι όλες, αλλά κυρίως αυτές που συνεργάζονται με τα κανάλια της διαπλοκής, εδραιώθηκαν στη συνείδηση του κόσμου, ως κρυφός βραχίονας του συστήματος. Το πρόσφατο, πρωτοφανές «Βατερλώ» στις τηλεοπτικές μετρήσεις για το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος μάλλον επιβεβαιώνει αυτήν την πεποίθηση, καθώς, οι περισσότεροι από τους προβεβλημένους δημοσκόπους φάνηκε, όχι να μετρούν τις προθέσεις της κοινής γνώμης, αλλά να παρουσιάζουν τους ...ευσεβείς πόθους των εργοδοτών τους.

Στο σημείο αυτό, σας υπενθυμίζω, ότι συγκεκριμένη εταιρεία δημοσκοπήσεων έβγαζε, μια εβδομάδα πριν τις πρόσφατες εκλογές, ότι το κόμμα του κ. Γ. Παπανδρέου προηγείται των ΑΝΕΛ, ενώ άλλες εταιρίες σε μετρήσεις τους έδειχναν, ότι το κόμμα των Ανεξαρτήτων Ελλήνων δεν θα ξεπερνούσε το 3%. Τα αποτελέσματα τους διέψευσαν πανηγυρικά, για ακόμα μια φόρα. Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες μπήκαν στην Βουλή με ποσοστό 4,75% (13 έδρες) ενώ το ΚΙΔΗΣΟ έμεινε εκτός Βουλής, συγκεντρώνοντας μόλις 2,46%.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αλλά και άξιο έρευνας είναι το δημοσίευμα της εφημερίδας “Δημοκρατία” στο φύλλο στις 08.07.2015, όπου αποκαλύπτονται τα εξής:

“Σύμφωνα με δημοσιογραφικά κουτσομπολιά, δύο γνωστοί τηλεοπτικοί δημοσκόποι τηλεφωνούσαν ως και το μεσημέρι της Κυριακής στα αφεντικά των καναλιών, λέγοντας, ότι βλέπουν «ντέρμπι» και δεν έχουν χαθεί ...μαθηματικά οι ελπίδες για το «ναι». Ένας τρίτος ακούγεται ότι τηλεφωνούσε στα γραφεία της αξιωματικής αντιπολίτευσης κι ακόμη ενός μνημονιακού κόμματος, προτρέποντας να μη χάνουν τις ελπίδες τους, γιατί το αποτέλεσμα θα είναι ...οριακό!

 

Οι δημοσκόποι, λοιπόν, τιμωρήθηκαν σκληρά από τους «ερωτώμενους» Έλληνες, γιατί ακόμη μία φορά, μπήκαν στη λογική της προσπάθειας επαλήθευσης μιας «αυτό-εκπληρούμενης προφητείας καταστροφής», που καλλιεργούσαν τα μεγάλα κανάλια και ονειρεύονταν οι μεγαλο-καναλάρχες. Ο κόσμος τούς παραπλάνησε συνειδητά, με μια βουβή ψήφο αντίδρασης και ...αντίστασης.

 

Όλως τυχαία, οι προβεβλημένες δημοσκοπικές εταιρίες που ...«την πάτησαν», ήταν οι ίδιες, που «έβλεπαν» Ντόρα στο τιμόνι της Ν.Δ. το 2009 αλλά και υπερτιμούσαν διαρκώς τον αγαπημένο των καναλαρχών «Σταύρο», δίνοντας διψήφια ποσοστά στο «Ποτάμι», ενώ υποτιμούσαν συστηματικά τη δυναμική της «Χρυσής Αυγής», καλλιεργώντας τη λογική της «χαμένης» ψήφου.

Ως εκεί, μικρό το κακό. Όμως, το τελευταίο κρούσμα ...αστοχίας είναι τόσο κραυγαλέο, που δεν μπορεί να περάσει σε καμία περίπτωση στο «ντούκου» και μάλλον, πρέπει να απασχολήσει τα αρμόδια θεσμικά όργανα (ΕΣΡ και ΣΕΔΕΑ) για τον απλούστατο λόγο, ότι δημοσκοπήσεις, που είδαν το φως της δημοσιότητας στη μέση της περασμένης εβδομάδας, έδιναν οριακό προβάδισμα του «ναι» και διαψεύστηκαν κατά ...20 και πλέον μονάδες!”

Εντύπωση και ερωτήματα προκάλεσε στο Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος αλλά κυρίως στους Έλληνες πολίτες, το γεγονός ότι: ομάδα φοιτητών πέτυχε, εκεί που απέτυχαν οι δημοσκόποι. Συγκεκριμένα, η διαδικτυακή έρευνα τριών μεταπτυχιακών φοιτητών, του τμήματος Πολιτικών Επιστημών, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κατάφερε να προσεγγίσει το τελικό αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Η εν λόγω έρευνα, που έγινε με αποκλειστική πρωτοβουλία και δαπάνη των φοιτητών, έδωσε ποσοστό 63% στο «Οχι» (...όταν από την κάλπη προέκυψε το 61,3%...) .

Σε όλα αυτά, ήρθε να προστεθεί και ένα εσωτερικής προέλευσης «non paper» της ΝΔ για τη στρατηγική του «NAI». Για την δική σας πληρέστερη ενημέρωση, σας παραθέτουμε στο τέλος της παρούσας, ως συνημμένο αρχείο, το εν λόγω ντοκουμέντο, όπως αυτό αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα: «http://www.stokokkino.gr

 

Επειδή ο Σύλλογος Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ) επιχειρεί να δικαιολογήσει το άνω περιγραφόμενο «ναυάγιο», αποδίδοντάς το, μεταξύ άλλων, σε ...έλλειψη οικονομικών πόρων, που δεν επέτρεψαν τη διεξαγωγή «exit polls».

Επειδή τα οικονομικά των εταιριών δημοσκοπήσεων δεν ενδιαφέρουν τον απλό πολίτη.

Επειδή στατιστικό λάθος 20 μονάδων(!) δεν δικαιολογείται και καταντά επικίνδυνο για τη δημοκρατία.

Επειδή ομάδα φοιτητών κατάφερε να προσεγγίσει το τελικό αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, χωρίς να διαθέτει επαρκείς οικονομικούς πόρους, σε αντίθεση με τις δημοσκοπικές εταιρίες, που και πόρους διαθέτουν, και κατάλληλη τεχνογνωσία, καθώς και κατάλληλες υποδομές.

 

Για τους λόγους αυτούς, ερωτάσθε:

1. Εφόσον δεν υπήρχαν τα κατάλληλα μέσα διερεύνησης, γιατί παρουσιάστηκαν δημοσκοπήσεις έως και «στο παρά πέντε» της σχετικής εκλογικής αναμέτρησης, που έδιναν εικόνα «ντέρμπι»;

 

 

2. Θα προχωρήσετε σε δικαστική διερεύνηση, για το αν υπήρξε επιχείρηση χειραγώγησης της κοινής γνώμης κατ' εντολήν συγκεκριμένων κέντρων, που επιθυμούσαν διακαώς την επικράτηση του «ναι» στην τελευταία εκλογική αναμέτρηση δημοψηφίσματος;

 

3. Θα απαιτήσετε από τον Σύλλογο των Εταιριών Δημοσκόπησης (ΣΕΔΕΑ), με τη βοήθεια των αρμόδιων ελεγκτικών και φορολογικών Αρχών, να προχωρήσει στο ξεκαθάρισμα όσων δηλώνουν μέλη ή μη μέλη, «ερευνητές» της κοινής γνώμης;

 

4. Επειδή ο ΣΕΔΕΑ έχει θεσπίσει κώδικες/κανόνες δεοντολογίας και επαγγελματικής πρακτικής, που τα μέλη του οφείλουν να τηρούν, καθώς και μηχανισμούς ελέγχου της τήρησης αυτών, θα εξετάσετε εις βάθος, το αν τηρηθήκαν οι ως άνω κανόνες, τόσο στις εκλογές που διεξήχθησαν στις 25.01.2015, όσο και στο πρόσφατο δημοψήφισμα;

 

5. Θα λάβετε πρόνοια να αποδοθούν οι ανάλογες ευθύνες, σε αυτούς που συνέταξαν αλλά και διακίνησαν το ως άνω εσωτερικής διακίνησης «non paper», με απώτερο σκοπό να «διευκολύνουν»(!) τις δημοσκοπικές εταιρείες, στον τρόπο που θα διεξάγουν τις έρευνές τους και θα παρουσιάσουν τα σχετικά «αποτελέσματα»;

 

 

Ο ερωτών βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των ΑΝΕΛ

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επισυνάπτεται:

το ως άνω αναφερόμενο εσωτερικής διακίνησης «non paper», από την ιστοσελίδα: http://www.stokokkino.gr/article/1000000000012267/Apokalupsi-Auti-einai-i-stratigiki-tis-ND-gia-ti-xeiragogisi-ton-dimoskopiseon-uper-tou-NAI

 

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ 5ης ΙΟΥΛΙΟΥ

 

Ο τρόπος που θα ψηφίσουν οι Έλληνες στο δημοψήφισμα θα εξαρτηθεί κατά κύριο λόγο από το ποιό διακύβευμα θα επικρατήσει στο συλλογικό υποσυνείδητο.

Αυτή τη στιγμή για τα κρίσιμα διεκδικούμενα κοινά τα διακυβεύματα είναι ακόμα συγκεχυμένα.

 

ΚΡΙΣΙΜΑ ΚΟΙΝΑ:

 

Ø ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΟΧΙ

 

• Δυναμικές ηλικίες 25-55 (κυρίως 35-45)

• Αστικά κέντρα

• Ψηφοφόροι ΣΥΡΙΖΑ 2015 ( ̴ 70%)

 

Ø ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΝΑΙ

 

• Συνταξιούχοι

• Περιφέρεια

 

Οι ψηφοφόροι των κομμάτων του Φιλοευρωπαϊκού Μετώπου ( ΝΔ - ΠΟΤΑΜΙ – ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ), έχουν σε μεγάλο βαθμό τοποθετηθεί θετικά, με εξαίρεση ένα όχι ασήμαντο ποσοστό Νεοδημοκρατών ψηφοφόρων, που υπερβαίνει το 10%.

 

Ø ΑΝΑΠΟΦΑΣΙΣΤΟΙ / ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕΝΟΙ

 

• Γυναίκες

• Πολύ νέες ηλικίες 18-25

• Πασοκογενείς ψηφοφόροι ΣΥΡΙΖΑ ( ̴ 30%)

 

Επισημαίνουμε, ότι η μεγάλη μάζα των πολιτών που μπορεί να μεγαλώσει και να κατοχυρώσει με μία ισχυρή πλειοψηφία την επιλογή του ΝΑΙ, είναι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, που προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ. Απευθυνόμαστε κυρίως σε αυτούς. Επισημαίνουμε τη διεθνή απομόνωση της χώρας και το γεγονός ότι χώρες, όπως η Ρωσία και η Κίνα, παίρνουν σαφείς αποστάσεις από τις επιλογές της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Γι’ αυτό, τόσο ο πολιτικός μας λόγος, όσο και οι συμβολισμοί της επικοινωνίας μας, πρέπει να είναι τέτοιοι, που να πείθουν, αλλά κυρίως να ακούγονται. Δεν τους πείθουν στελέχη της μνημονιακής ΝΔ. Δεν τους ακούνε καν.

 

 

 

Δεν είναι η ώρα να αποδείξουμε, ότι το σενάριο της αριστερής παρένθεσης ήταν σωστό, ούτε να πάρουμε τη ρεβάνς των χαμένων εκλογών του Ιανουαρίου. Το δημοψήφισμα έχει εθνικό και όχι κομματικό χαρακτήρα.

 

Ήταν εξαιρετική η εκπροσώπηση από το δίδυμο των Δημάρχων Αθήνας και Θεσσαλονίκης, Καμίνη και Μπουτάρη στη χθεσινή συγκέντρωση της Αθήνας και αυτοί πρέπει να τεθούν επικεφαλής και της συγκέντρωσης της Παρασκευής, πλαισιωμένοι από καλλιτέχνες, επαγγελματίες, επιχειρηματίες, άνεργους-φοιτητές, όχι όμως κομματικά στελέχη (μέχρι τώρα έχουν κάνει εξαιρετική δουλεία άνθρωποι όπως ο Χρήστος Χωμενίδης, ο Πύρρος Δήμας, ο Δημήτρης Αθερίδης, καθώς και οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων και των εμπορικών συλλόγων, που έχουν «de facto» μεγαλύτερη πλειοψηφία).

 

Είναι προτιμότερο στα τηλεπαράθυρα να αντιπαρατίθενται στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ με δημοσιογράφους ή εκπροσώπους παραγωγικών φορέων κ.α., όχι με στελέχη της ΝΔ. Όσο δημιουργούνται δίπολα κομματικά, χάνουμε το δίκιο μας και μαζί και τις εντυπώσεις.

 

 

Είναι η ώρα των πολιτών, όχι των πολιτικών!

 

Ενδεικτικά, αναφέρουμε, ότι όσο οι εικόνες που κυριαρχούν είναι οι ουρές έξω από τις Τράπεζες και τα Supermarkets, οι διαφορές στα «exit polls» υπέρ του ΝΑΙ είναι διπλάσιες σε ποσοστό. Σήμερα το πρωί σε κάποιες από τις εταιρείες ερευνών το ποσοστό έφτανε το 10%! Όταν μπήκε στην ατζέντα το θέμα του «debate», το ποσοστό έπεσε.

 

ΔΙΠΟΛΑ / ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ

Ευρώ VS Δραχμή Ναι

Ευρώπη VS Ελλάδα Οριακά όχι

Μέτρα και Μνημόνιο Όχι

Τσίπρας VS Σαμαράς Όχι

Τσίπρας VS άλλα μη πολιτικά πρόσωπα Ναι

 

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

Το βασικό πολιτικό συμπέρασμα είναι, ότι για να επικρατήσει το ΝΑΙ στο δημοψήφισμα, η καμπάνια μας πρέπει να επικεντρωθεί στη ΖΩΗ, την ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, τη ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ των Ελληνίδων και των Ελλήνων με το Ευρώ μέσα στην Ευρώπη.

 

Την Κυριακή ψηφίζουμε για την ΠΑΤΡΙΔΑ μας, ψηφίζουμε για τη ΖΩΗ μας.

 

CONCEPT ΣΥΝΘΗΜΑΤΟΣ

ΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ

 

(Να συμπίπτει με το concept της καμπάνιας που τρέχει στο διαδίκτυο «NAI για την Ελλάδα, ΝΑΙ για το Ευρώ»)

 

ΥΠΟΣΥΝΘΗΜΑ

Την Κυριακή όλοι οι Έλληνες μαζί ψηφίζουμε ΝΑΙ για την πατρίδα μας.

Επιλέγουμε θετικά σταθερότητα και αξιοπρέπεια.

 

ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΕΛΙΚΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ:

 

Θεωρούμε, ότι οι προοπτικές του ΝΑΙ είναι αισιόδοξες, αλλά η εμπέδωση της αλλαγής της στάσης της κοινής γνώμης (swing), επειδή γίνεται με τρομερά γοργούς ρυθμούς, δεν προλαβαίνει να γίνει πιστευτή, ούτε ακόμα και από αυτούς, που αλλάζουν τη στάση τους (προς το ΝΑΙ).

 

Γι’ αυτό, στο βαθμό που είναι δυνατό, θα πρέπει η δημοσκοπική/κοινωνική δυναμική υπέρ του ΝΑΙ να αποτυπωθεί κλιμακούμενη από τις εταιρείες μετρήσεων, να φανεί, δηλαδή, ότι υπάρχει μία δυναμική – ρεύμα υπέρ του ΝΑΙ, η οποία είναι σταθερή. Όχι, όμως, με ομοειδή ποσοστά, γιατί ο κόσμος παραμένει καχύποπτος απέναντι στους δημοσκόπους. Τους θεωρεί κομμάτι του συστήματος.

 

Από την άλλη, την Παρασκευή 3/7, που είναι και η τελευταία μέρα που επιτρέπεται βάσει νόμου να δημοσιευθούν μετρήσεις, θα πρέπει να αποτυπώνεται μία καθολική υπεροχή του ΝΑΙ, που δεν θα χωρεί αμφισβήτηση, χωρίς όμως να δημιουργεί και επανάπαυση. Μία διαφορά που θα κυμαίνεται από 5 έως 10 μονάδες ανάλογα με την εταιρεία. Σημειώνουμε, ότι σε ανάλογα δημοψηφίσματα στο εξωτερικό, το ΝΑΙ, συνήθως, υπο-αντιπροσωπεύεται.

 

 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ / ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ:

Η συζήτηση εκτός από το διακύβευμα του τουρισμού, που είναι επίκαιρο, πρέπει να στραφεί και σε τρία άλλα ζητήματα:

 

Τι θα γίνει την ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ αν επικρατήσει το όχι με:

• το ΕΣΠΑ

• τις αγροτικές επιδοτήσεις και

• τις τραπεζικές καταθέσεις

 

 

ΠΡΟΣΟΧΗ!

 

Πρέπει να αποφύγουμε – ειδικά με τη σημερινή τοποθέτηση του Αλέξη Τσίπρα – το ερώτημα: «Ποιός φταίει για το γεγονός ότι έκλεισαν οι Τράπεζες;». Εκεί οι απόψεις του κόσμου είναι μοιρασμένες, το ζήτημα είναι τεχνικό και εξηγείται πολύ δύσκολα.

 

Γι’ αυτό, αντί να συζητάμε το «γιατί έκλεισαν οι Τράπεζες», απευθύνουμε στους πολίτες το απλό ερώτημα: «ΜΕ ΠΟΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ;» .

 

 

 

Demos Lab

Ν.Κ.

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος