Loading...
 Start Page
Νίκος Νικολόπουλος: -Πάλι θεατές στο ίδιο έργο(!!!) -Πάλι οι εργολάβοι απειλούν να σταματήσουν τα έργα(!!!) -Πάλι τα έργα δεν πρόκειται να τελειώσουν και απαιτούνται νέες παρατάσεις(!!!) -Πάλι θα δοθούν στους εργολάβους νέες αποζημιώσεις(!!!) -Πάλι η Κυβέρνηση διαπραγματεύεται με τους εργολάβους για νέα Αναθεώρηση των Συμβάσεων Παραχώρησης(Σ.Π.) των Οδικών Αξόνων(!!!) ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ν. Νικολόπουλος: Νέα Ερώτηση & Α.Κ.Ε. για τις Σ.Π: Ερωτήματα- Φωτιά προς Υπουργούς

Ο Βουλευτής Αχαΐας, Γενικός Γραμματέας των ΑΝΕΛ και Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Νίκος Νικολόπουλος, με Νέα Ερώτησή του & Α.Κ.Ε. στην Βουλή, την οποία κοινοποιεί στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, τους Οικονομικούς Εισαγγελείς και τον Εισαγγελέα κατά της Διαφθοράς, επανέρχεται στο τεράστιο σκάνδαλο των Συμβάσεων Παραχώρησης(Σ.Π.) των Οδικών Αξόνων.

Ο κ. Νικολόπουλος αφού παραθέτει εκτεταμένα αποσπάσματα από τις ομιλίες της σημερινής Προέδρου της Βουλής κ. Ζωής Κωνσταντοπούλου, του σημερινού υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού κ. Γεωργίου Σταθάκη, του σημερινού υπουργού Άμυνας κ. Πάνου Καμμένου, του σημερινού υφυπουργού Επικρατείας κ. Τέρενς Κουίκ, των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ κ. Ουζουνίδου Ευγενίας(εισηγήτριας εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ), κ. Κυριακάκη Βασιλείου και κ. Γεωργίου Πάντζα και των Βουλευτών των ΑΝ.ΕΛ κ. Γιοβανόπουλου Κωνσταντίνου(εισηγητή των ΑΝ.ΕΛ), κ. Χρυσοβελώνη Μαρίνας και κ. Ραχήλ Μακρή, σημερινής Βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ., κατά τη συζήτηση στη Βουλή της Αναθεώρησης των Αρχικών Σ.Π. τον Δεκέμβριο του 2013, απευθύνει μια σειρά από καυτά Ερωτήματα προς τους αρμόδιους Υπουργούς:

1) Προτίθεται η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε νέα Αναθεώρηση των Σ.Π. των μεγάλων Οδικών Αξόνων, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη, παρά τις καταγγελίες που έκαναν προηγουμένως σημερινοί Υπουργοί και Κυβερνητικοί Βουλευτές και παρά τις απόψεις που είχαν εκφράσει, ως προς την κατεύθυνση που έπρεπε να κινείται η Αναθεώρηση των Συμβάσεων από την προηγούμενη κυβέρνηση;

2) Γιατί, ένα και κάτι χρόνο από την προηγούμενη Αναθεώρηση, τίθεται και πάλι θέμα νέας Αναθεώρησης; Ποιος είχε την πρωτοβουλία γι αυτό; Ποιο είναι το «νέο μοντέλο του υπουργείου Υποδομών, πάνω στο οποίο θα κληθούν σε επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων οι παραχωρησιούχοι των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, αλλά και οι δανείστριες τράπεζες», όπως δήλωσε στις 16/5/2015 ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζης;

3) Γιατί η Κυβέρνηση ανέχεται τις απειλές των μεγαλοεργολάβων για νέο «πάγωμα» των έργων και, όπως η προηγούμενη που κατήγγελλε, υποκύπτει στους εκβιασμούς τους, διαπραγματευόμενη μαζί τους νέα Αναθεώρηση, που, με το πρόσχημα της μείωσης των τιμών των διοδίων, θα παρατείνει το χρόνο Παραχώρησης «στα 40 με 45 χρόνια», όπως δήλωσε ο κ. Σπίρτζης; Συνάδει μια τέτοια Αναθεώρηση με τις θέσεις που είχαν τα κόμματα της σημερινής Κυβέρνησης για την προηγούμενη Αναθεώρηση των Σ.Π.;

4) Προσωπικά ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού κ. Γεώργιος Σταθάκης συμφωνεί με τις απόψεις που εξέφρασε δημόσια ο Αναπληρωτής Υπουργός του για παράταση του χρόνου Παραχώρησης «στα 40 με 45 χρόνια», προκειμένου να δεχθούν οι Παραχωρησιούχοι τη μείωση των τιμών των διοδίων; Συνάδει αυτό με τα όσα είχε εκφράσει στη Βουλή, κατά τη συζήτηση της προηγούμενης Αναθεώρησης;

5) Πως είναι δυνατό ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας μάλιστα στον τηλεοπτικό σταθμό «MEGA» του κ. Μπόμπολα, να επαναλαμβάνει το επιχείρημα του κ. Χρυσοχοΐδη, αλλά και όλων των προηγούμενων υπουργών, ότι, δηλαδή, «δεν είναι επιλογή της Κυβέρνησης η καταγγελία των υφιστάμενων συμβάσεων, γιατί το κόστος της ολοκλήρωσης των πέντε αυτοκινητοδρόμων θα είναι μεγαλύτερο»; Δεν είναι έωλο, αν όχι αβάσιμο, σύμφωνα με τις παραπάνω τοποθετήσεις στελεχών και Βουλευτών της Κυβέρνησης στη Βουλή, το εν λόγω επιχείρημα; Ποια διαπραγματευτική ισχύ μπορείς να έχεις σε μια νέα διαπραγμάτευση, όταν εκφράζει δημόσια τέτοια θέση ο αρμόδιος Υπουργός; Η επιλογή των προηγούμενων κυβερνήσεων να μην καταγγείλουν τις Συμβάσεις, μετά το μονομερές και αντισυμβατικό «πάγωμα» των έργων δεν οδήγησε σε πολύ μεγαλύτερο κόστος για το Δημόσιο, χωρίς να επιτευχθεί, όπως φαίνεται από τις νέες καθυστερήσεις, η ολοκλήρωση των έργων; Θα υποκύψει και αυτή η κυβέρνηση στους εκβιασμούς των μεγαλοεργολάβων;

6) Που οφείλονται οι νέες καθυστερήσεις, που καθιστούν ανέφικτη την ολοκλήρωση των έργων εντός των χρονοδιαγραμμάτων, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2015; Ποια είναι η πρόοδος των έργων και ποιες αποκλίσεις υπάρχουν στα χρονοδιαγράμματα της κάθε Σύμβασης Παραχώρησης ξεχωριστά; Όσο αφορά την Ιόνια Οδό, εξακολουθεί ο κ. Σπίρτζης να έχει την ίδια άποψη που είχε εκφράσει στις 17 Ιανουαρίου 2015 σαν Πρόεδρος τότε του ΤΕΕ, ότι «η Ιόνια Οδός μπορεί να ολοκληρωθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί»; Αν όχι, τι μεσολάβησε από τότε;

7) Τα Ορόσημα καταβολής των δόσεων της Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου και της Πρόσθετης Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου είναι σύμφωνα με την πρόοδο των έργων, με τα ποσοστά εκτέλεσης των οποίων συνδέονται;

8) Πως είναι δυνατό τους δυο(2) προηγούμενους μήνες, που η Κυβέρνηση «ξύνει τον πάτο του βαρελιού» και δεσμεύει αποθεματικά διαφόρων Φορέων, για να πληρώσει τους Δανειστές μας, οι Υπουργοί της να υπογράφουν Αποφάσεις για την Πληρωμή των δόσεων της Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου και της Πρόσθετης Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου, αλλά και διαφόρων άλλων Αποζημιώσεων προς τους μεγαλοεργολάβους- Παραχωρησιούχους, όταν υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις στις πληρωμές υποχρεώσεων του Δημοσίου προς άλλους εργολάβους, προμηθευτές, επιχειρήσεις κ.λ.π.; Γιατί αυτή η διαφορετική μεταχείριση, που δεν συνάδει με τις διακηρύξεις του Πρωθυπουργού και αυτής της Κυβέρνησης και παραπέμπει σε εποχές που τα διαπλεκόμενα αυτά συμφέροντα υπαγόρευαν κυβερνητικές αποφάσεις, ακόμη και νομοθετικές πρωτοβουλίες κυβερνήσεων, όπως αυτή της Αναθεώρησης, υπέρ των συμφερόντων τους, των Συμβάσεων Παραχώρησης των Οδικών Αξόνων τον Δεκέμβριο του 2013;

9) Που βρίσκεται η διερεύνηση από τη Δικαιοσύνη του μεγάλου σκανδάλου των Αναθεωρημένων Συμβάσεων Παραχώρησης των τεσσάρων(4) μεγάλων Οδικών Αξόνων, που βρισκόταν στην 26η ΠΤΑΙΣΜΑΤΟΔΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ, στην οποία στις 4/6/2014 κατέθεσα «ΥΠΟΜΝΗΜΑ», με συνημμένες όλες τις Κοινοβουλευτικές μου παρεμβάσεις;

Υπάρχει σε εξέλιξη, εκτός της παραπάνω, άλλη διερεύνηση από πλευράς Δικαιοσύνης, που να αφορά τις Συμβάσεις Παραχώρησης των Οδικών Αξόνων, δεδομένου ότι ο προηγούμενος αρμόδιος υπουργός κ. Χρυσοχοΐδης είχε πει επί λέξει στη Βουλή, ότι «Έστειλα στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου όλες τις συμβάσεις και όλα τα προσαρτήματα. Έστειλα στους Οικονομικούς Εισαγγελείς όλες τις συμβάσεις. Τα έστειλα στους Εισαγγελείς της Διαφθοράς και στον Εθνικό Συντονιστή της Διαφθοράς. Τα έστειλα στην Αρχή για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Τα έστειλα στον «OLAF», με τον οποίο ασχολούνται ορισμένοι από εσάς. Τα έστειλα στο Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο»;

 

10) Τώρα, που ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κυβέρνηση θα προχωρήσει, όσο αφορά τις Συμβάσεις Παραχώρησης των Οδικών Αξόνων, «σε πλήρη απολογισμό, έλεγχο σε βάθος και απόδοση ευθυνών που τυχόν θα αποδειχθούν», όπως είχε πει ο Βουλευτής του κ. Βασίλειος Κυριακάκης, ότι θα έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν θα έλθει στην κυβέρνηση ή ο εν λόγω Βουλευτής εξέφραζε προσωπικές απόψεις; Αν μου πείτε ότι συμβαίνει το τελευταίο, και ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γεώργιος Πάντζας, που είπε «Είναι συμβάσεις οι οποίες πρέπει να ακυρωθούν και να επανεξεταστούν από το μηδέν. Είναι συμβάσεις που κρύβουν τις διαδρομές του χρήματος», εξέφραζε προσωπικές απόψεις;

 

11) Θα υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία για την εξάλειψη του αξιοποίνου για τις κινητοποιήσεις αγροτών αλλά και κατοίκων περιοχών όπου υπάρχουν διόδια και οι οποίοι περιορίζονται στο δικαίωμά τους της ελευθερίας κίνησης και ελεύθερης πρόσβασης στο χώρο δουλειάς και στο χώρο κατοικίας τους, που, όπως είχε πει η σημερινή Πρόεδρος της Βουλής κ. Ζωή Κωνσταντοπούλου, ήταν πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, την οποία ο προηγούμενος Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Αθανασίου είχε δεσμευθεί ότι θα εξέταζε, αλλά δεν το έκανε;

 

12) Όσο αφορά τη Σύμβαση Παραχώρησης της «Ολυμπίας Οδού», έχει επιλυθεί το πρόβλημα των διασταυρώσεων με το σιδηροδρομικό δίκτυο , για το οποίο ο κ. Σπίρτζης είπε, ότι «για 14 χρόνια δεν έχει καθοριστεί τι θα συμβεί στα τμήματα των οδικών αξόνων που διασταυρώνονται με το σιδηροδρομικό δίκτυο» και ότι «παραμένει άλυτο το θέμα με τις γραμμές του ΟΣΕ, καθώς ακόμη δεν έχει συμφωνηθεί εάν θα γίνει από τους ιδιώτες ή την ΕΡΓΟΣΕ»; Ποιος τελικά ευθύνεται γι αυτή την κατάσταση; Έχει προβληματισθεί ο κ. Σπίρτζης, γιατί το θέμα αυτό παραμένει «άλυτο» για τόσα χρόνια; Ας ρίξει μια ματιά στις υπ’ αριθμό 8026/691/5-3-2013 και 9473/825/10-4-2013 Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε., στις οποίες έθετα το θέμα και οι αρμόδιοι τότε Υπουργοί απαξιούσαν να μου απαντήσουν. Δεν προβληματίζει τον κ. Σπίρτζη το γεγονός, ότι είναι οι ίδιοι εργολάβοι και στην «Ολυμπία Οδό» και στην ΕΡΓΟΣΕ και ότι, όπως αναφέρω στην υπ’ αριθμό 8026/691/5-3-2013 Ερώτηση & Α.Κ.Ε., οι «Οικολόγοι- Πράσινοι», σε συνέντευξη που παραχώρησαν στην Πάτρα στις 3 Νοεμβρίου 2010 κατήγγειλαν αυτό το «εκκολαπτόμενο σκάνδαλο απευθείας αναθέσεων επιπλέον έργων ύψους 200 εκατ. ευρώ στην ιδιωτική κοινοπραξία του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου Πάτρας»;

 

13) Όσο αφορά τη Σύμβαση Παραχώρησης του «Μωρέα», προτίθεται η κυβέρνηση να προωθήσει για ψήφιση στη Βουλή την Αναθεωρημένη Σύμβαση, που εστάλη στο Ελεγκτικό Συνέδριο για Γνωμοδότηση ή θα προκρίνει άλλο μοντέλο Αναθεώρησης της Σύμβασης; Αν γίνει το πρώτο, συνάδει αυτό με τις παραπάνω θέσεις και απόψεις, που είχαν εκφράσει ενώπιον της Βουλής σημερινοί Υπουργοί και Κυβερνητικοί Βουλευτές; Αν η κυβέρνηση προκρίνει το δεύτερο, το νέο μοντέλο Αναθεώρησης θα είναι σύμφωνο με όσα είπαν, όπως αναφέρουμε παραπάνω, ενώπιον της Βουλής σημερινοί Υπουργοί και Κυβερνητικοί Βουλευτές, ότι έπρεπε να περιλαμβάνει η Αναθεώρηση των άλλων τεσσάρων(4) Συμβάσεων Παραχώρησης, που ψήφισε τον Δεκέμβριο του 2013 η προηγούμενη κυβερνητική πλειοψηφία, ή θα περιλαμβάνει μόνο τη μείωση των τιμών των διοδίων, με επέκταση του χρόνου παραχώρησης «στα 40 με 45 χρόνια», όπως δήλωσε ο κ. Σπίρτζης;

 

14) Όσο αφορά το Ελεγκτικό Συνέδριο, που Γνωμοδότησε υπέρ της σύναψης των Αναθεωρημένων Συμβάσεων των τεσσάρων(4) Οδικών Αξόνων, γνωρίζει ο αρμόδιος υπουργός, ότι μεταξύ των εμπλεκομένων στην υπόθεση ΜΑΝ είναι και ο πρώην Πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου κ. Ιωάννης Καραβοκύρης, ο οποίος μετά τη συνταξιοδότησή του τοποθετήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση τον περασμένο Δεκέμβριο στη θέση του Προέδρου του ΑΣΕΠ; Η εν λόγω τοποθέτηση του κ. Καραβοκύρη στην ευαίσθητη θέση του Προέδρου του ΑΣΕΠ ήταν δεοντολογικά η πρέπουσα, ενώ, καλώς ή κακώς, ο κ. Καραβοκύρης έχει αυτή τη δικαστική εκκρεμότητα; Όσο αφορά την υπόθεση ΜΑΝ, σε ποιο στάδιο βρίσκεται από πλευράς δικαστικής διερεύνησης; Υπάρχει καμιά εξέλιξη ή έχει και αυτή η δύσοσμη υπόθεση τη συνήθη δικαστική βραδυπορία που έχουν όλες οι υποθέσεις, στις οποίες εμπλέκονται «βαριά ονόματα»;

15) Έχει βγει το Πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που αναφέρει παραπάνω ο σημερινός Υπουργός Άμυνας στην ομιλία του στη Βουλή, για το καρτέλ των εργολάβων, οι οποίοι έφτασαν τις εκπτώσεις στα Δημόσια έργα από το 50% στο 5%;

 

16) Όσο αφορά τη Σύμβαση Παραχώρησης της «Αττικής Οδού», στο οποίο αναφέρθηκε, όπως αναφέρουμε παραπάνω, η σημερινή Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ραχήλ Μακρή, τι προτίθεται να πράξει ο αρμόδιος πλέον σήμερα υπουργός κ. Γεώργιος Σταθάκης, ο οποίος τον Ιανουάριο του 2013 σε δηλώσεις του στο «Πρώτο Θέμα της Κυριακής» είχε δηλώσει, ότι «πρέπει να γίνει καταγγελία της σύμβασης ή μια νέα συμφωνία με τον παραχωρησιούχο προκειμένου τα έσοδα να πηγαίνουν υπέρ του Δημοσίου»;

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος