Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 4098/30-10-2014

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Πανάκριβα τέλη στα διόδια για δρόμους, που επί δεκάδες χιλιομέτρων είναι καρμανιόλες και το ένα αυτοκίνητο περνάει ξυστά από το άλλο, αφού εκατοντάδες κώνοι καθορίζουν την άνοδο από την κάθοδο. Εξωπραγματικές οι αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που «αγοράζουν» οι Έλληνες οδηγοί, πληρώνοντας ακόμα και για δρόμους που δεν έχει γίνει κανένα έργο.

 

Στην Ελλάδα της διαφθοράς, της μίζας και της ρεμούλας εφαρμόζεται η παγκόσμια πρωτοτυπία, να πληρώνουμε χρόνια πριν για έργα που θα ολοκληρωθούν πολύ μετά, ευχόμαστε όχι και για κάποια, που δεν θα ολοκληρωθούν ποτέ. Δίνουμε χρήματα στον εθνικό εργολάβο και την παρέα του για να φτιάξει ταμείο, προκειμένου να φτιάξει το έργο! Το δε αξιοπερίεργο της υπόθεσης είναι, πως καλούμαστε να πληρώσουμε διόδια, ακόμα και για έργα τα οποία δεν έχουν παραδοθεί, το κόστος των οποίων έχει προβλεφθεί και καλυφθεί σε απόλυτο βαθμό από το ελληνικό δημόσιο, παρά την όποια συμμετοχή του ιδιώτη.

 

Η συγκυβέρνηση της συμφοράς, που ξεπούλησε έναντι πινακίου φακής τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους στους μεγαλοεργολάβους (Έλληνες και ξένους), τους έδωσε ταυτόχρονα το δικαίωμα να τοποθετούν παντού διόδια, τα οποία μάλιστα, οι τελευταίοι αυξάνουν κατά το δοκούν. Το χειρότερο όλων είναι, ότι οι πολίτες πληρώνουν διόδια για δρόμους, στους οποίους δεν έχει γίνει κανένα απολύτως έργο. Αντιθέτως, το μόνο που έχει γίνει, είναι προχειροδουλειές και μπαλώματα, επικίνδυνες στενέψεις δρόμων και δυσδιάκριτες σημάνεις, σε σημεία που έχουν χαρακτηριστεί ως καρμανιόλες.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών, όπου τα πράγματα, αντί για καλύτερα, έγιναν χειρότερα. Όποιος έχει κάνει την διαδρομή, έστω και μία φορά, γνωρίζει. Θα πρέπει, επίσης, να σημειώσουμε, πως το Ελληνικό Δημόσιο, κατά την παραχώρηση των έργων στον ιδιώτη, προπλήρωνε μεγάλο μέρος των έργων σε ένδειξη καλής θέλησης, ενώ υπό φυσιολογικές συνθήκες, έπρεπε να πληρώνει μόνο μετά την παράδοση και εφόσον τα πάντα έχουν παραδοθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις συμβάσεις, διότι και σε αυτό το κομμάτι διαπιστώνει κανείς, ότι στην πορεία έχουν γίνει πράγματα και θαύματα.

 

Σύμφωνα με τις συμβάσεις παραχώρησης του 2007, οι τιμές των τελών διοδίων αλλά και κάθε μεταβολή τους δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια του παραχωρησιούχου, ενώ η όποια μεταβολή, γίνεται κατόπιν συνεννοήσεως με το Δημόσιο. Ωστόσο, οι νέες αναθεωρημένες συμβάσεις επανέναρξης των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες, που κατατέθηκαν τον Νοέμβριο του 2013 στη Βουλή, προβλέπουν τεράστιες αυξήσεις στα διόδια και παραχώρηση των δικαιωμάτων του Δημοσίου από τα έσοδα στους μεγαλοεργολάβους και τις τράπεζες.

 

 

 

Δηλαδή, οι παραχωρησιούχοι επέβαλαν νέες αυξήσεις στη λογική: «πληρώστε για να φτιάξουμε δρόμους…» και μάλιστα, με τη σύμφωνη γνώμη της ελληνικής κυβέρνησης. Ο Υπουργός Υποδομών, κ. Μιχ. Χρυσοχοϊδης, υποστηρίζει, πως με την αύξηση των τιμών στα διόδια, θα υπάρξει θετική επίδραση στο ΑΕΠ κατά 1,2% για την επόμενη τριετία, ενώ ανέφερε, ότι θα δημιουργηθούν πάνω από 20.000 θέσεις εργασίας στα εργοτάξια για το επόμενο οκτάμηνο. Προφανώς εννοεί αλλοδαπούς.

 

 

 

Κατόπιν όλων των ανωτέρω, ερωτάσθε:

 

1. Γιατί συνεχίζουμε να πληρώνουμε διόδια για έναν δρόμο «κοιμητήριο», όπως χαρακτηρίζεται η ΕΟ Κορίνθου-Πατρών;

 

2. Με τι όρους και προϋποθέσεις και με δεδομένες ποιες ποιοτικές υποχρεώσεις διατέθηκαν τα χρήματα του ελληνικού Δημοσίου στον εργολάβο του ως άνω οδικού δικτύου, τόσο προκαταβολικά, όσο και εκ των υστέρων της παράδοσης του όποιου τετελεσμένου έργου;

 

3. Γιατί οι ιδιώτες εργολάβοι στο εν λόγω οδικό δίκτυο δεν παρουσίασαν έργο ολοκληρωμένο;

 

4. Ποιος τελικά έχει την ευθύνη για την κατάσταση της Ε.Ο. Αθηνών-Πατρών;

 

5. Γιατί αφού υποχρεώνονται οι χρήστες της οδού να πληρώνουν διόδια, δεν διατίθενται μέρη των εσόδων προς ανακούφιση οικογενειών που έχασαν μέλη τους σε τροχαία δυστυχήματα αλλά και προς τα παιδιά που έχουν μείνει ορφανά, λόγω της εγκληματικής αμέλειας του κράτους να διασφαλίσει έναν εθνικό δρόμο με προστατευτικό χώρισμα ανάμεσα στα δύο ρεύματα;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του

Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ανατροπής

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος