Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 4293/5-11-2014

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

 

Με μεγάλη θλίψη γίναμε αποδέκτες διαμαρτυρίας πολύτεκνου γονέα στο Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ανατροπής, που διαμένει στην περιοχή του Πάου Αχαϊας και ζήτησε συμπαράσταση, προκειμένου για την εφαρμογή του «αυτονόητου» σε ζήτημα που αφορά στη μεταφορά «προς» και «από» τον παιδικό σταθμό εντός Σχολικού συγκροτήματος, τέκνων του, που ανήκουν στην προ-νηπιακή ηλικία. Οι αρμόδιες υπηρεσίες, κατά τις καταγγελίες του, φαίνεται ότι αρνούνται να εφαρμόσουν το Νόμο «24001/2013», που σαφώς ορίζει (άρθρο 1), ότι μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσής που κατοικούν σε απόσταση μεγαλύτερη των 1200 μέτρων από την έδρα του σχολείου τους μεταφέρονται δωρεάν με ειδικά μαθητικά δελτία (Α΄), με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών (Β΄) ή με χρηματική ενίσχυση των γονέων τους, ενώ η οικογένεια του ως άνω πολύτεκνου πατέρα διαμένει 9 χιλιόμετρα μακριά από το σχολείο των παιδιών.

Οι δικαιολογίες που χρησιμοποιήθηκαν από τους υπηρεσιακούς παράγοντες, προκειμένου να δικαιολογηθεί η άρνηση προς την εξυπηρέτησή του, σύμφωνα με τις δηλώσεις του, κινούνται από το χώρο του αβάσιμου μέχρι και το χώρο του γελοίου. Συγκεκριμένα :

Διατυπώθηκε ο ισχυρισμός ενώπιον του πολύτεκνου γονέα, ότι ο σχολικός χώρος που φιλοξενεί το προ-νήπιο δεν αφορά σε υποχρεωτική εκπαίδευση του παιδιού και άρα, δεν δικαιούται(!) δωρεάν μεταφοράς. Οπότε, όπως χαρακτηριστικά φαίνεται να ανακοίνωσε ο διευθυντής του δημοτικού σχολείου Δάφνης Καλαβρύτων, κατά τον Αγιασμό έναρξης της σχολικής χρονιάς 2014-15, τα εν λόγω παιδιά ...«ή μεταφέρονται από τους γονείς ή δεν φοιτούν(!)». Ο νόμος, όμως, όχι μόνο ουδεμία τέτοια εξαίρεση προβλέπει για τους μαθητές που φοιτούν στο προ-νήπιο αλλά και αν το προέβλεπε, θα ήταν σαφέστατα αντισυνταγματική διάκριση, αφού, σύμφωνα με το άρθρο 3, παρ.3, του Ν.1566/1985 και το άρθρο 73, παρ. 1, στοιχείο α΄, του σχετικού ως άνω Νόμου, υποχρεωτική είναι μόνον η φοίτηση στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό και πάντως, όχι στο λύκειο ή σε οποιαδήποτε βαθμίδα, μετά τη συμπλήρωση του 16ου έτους του μαθητή.

 

Παρά ταύτα, η μεταφορά των μεγαλυτέρων από τα 16 έτη ηλικίας μαθητών των λυκείων συνεχίζεται, ορθότατα, κανονικά και σίγουρα, όχι παράνομα. Σημειωτέο, δε, ότι η μόνη διάκριση που κάνει ο νόμος, μέσα στα πλαίσια πάντα της συνταγματικότητας, είναι η επιλογή των αναγκών μεταφοράς με σχετική προτεραιότητα να αποδίδεται, μόνον όταν η δήμοι δεν είναι σε θέση να τις καλύψουν όλες. Αλλά και πάλι, σε αυτήν την κλιμάκωση προηγούνται οι μαθητές της πρωτοβάθμιας, από τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ορίζει το άρθρο 2, κεφάλαιο Β, παρ. 1, του ως άνω σχετικού με το θέμα της Σχολικής διαμετακομιδής Νόμου...

Τα περαιτέρω επιχειρήματα, που έκπληκτος άκουσε ο ως άνω γονέας από τους προϊστάμενους «αρμοδίους» στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, εκτός από το ότι: «τα προ-νήπια δεν ανήκουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσή», ήταν πώς: «τα προ-νήπια δεν μπορούν να μεταφερθούν με ταξί γιατί δεν περπατάνε(!)» και ...άλλα φαιδρά, που μόνον «γελοία» μπορούν να χαρακτηρισθούν και επικίνδυνοι οι φυσικοί «εμπνευστές» τους...

 

Επειδή ο ως άνω ενδιαφερόμενος πολύτεκνος πατέρας απαιτεί την άμεση εξυπηρέτησή του, αφού στην καθημερινή πράξη, δεν αποκλείονται από τη μεταφορά οι γειτνιάζουσες με την «υποχρεωτικής εκπαίδευσης» ηλικία στο ίδιο σχολικό συγκρότημα, όπου φοιτούν τα μικρά παιδιά του, που σημαίνει, ότι δεν τίθεται θέμα: «μη κάλυψης από τον καθ’ ύλην σχετικό Νόμο».

Επειδή η Ελληνική Πολιτεία δεν δικαιούται να αντιμετωπίζει με άνισους όρους τους πολίτες της, επικαλούμενη διατάξεις Νόμου, που δεν εφαρμόζονται στην καθημερινή ακολουθούμενη πρακτική της εξυπηρέτησής τους από τις υπηρεσίες της.

Επειδή είναι αναγκαία για το καλό των παιδιών η άμεση έναρξη των δρομολογίων διαμετακομιδής τους «προς» και «από» το προ-νηπιακό Σχολείο τους, αλλά και η άμεση χρηματική αποζημίωση που προβλέπει ο νόμος υπέρ του κηδεμόνα για το χρονικό διάστημα που μεταφερόντουσαν τα παιδιά από τον τελευταίο, κατόπιν σπατάλης μεγάλου μέρους του πρωινού εργάσιμου χρόνου του.

Επειδή η απομάκρυνση των παιδιών από το ωφέλιμο γι’ αυτά Σχολικό περιβάλλον, δεν αποτελεί εκδοχή θεμιτής διαχείρισης του περιγραφόμενου προβλήματος στην παρούσα, έτσι ώστε να υποβοηθείται η πρόοδος και η ομαλή ανάπτυξή τους.

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1. Υιοθετούνται οι ως άνω ισχυρισμοί των υπηρεσιακών παραγόντων προς τον πολύτεκνο πατέρα από την αρμόδια πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας & του Υπουργείου Εσωτερικών;

 

 

2. Αν οι παραπάνω ισχυρισμοί υιοθετούνται από μέρους σας, γιατί γίνεται «εξαίρεση» στην εξυπηρέτηση από το ηλικιακό περιθώριο δικαιοδοσίας του σχετικού Νόμου για τη Σχολική διαμετακομιδή προς χάρη των παιδιών που υπερβαίνουν την ηλικία της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και απορρίπτονται από τη σχετική εξυπηρέτηση τα μικρότερα σε ηλικία από το ανάλογο εύρος ηλικιακής κάλυψης παιδιά, που έχουν και περισσότερη ανάγκη σχολικής μεταφοράς;

3. Πώς θα αντιμετωπίσετε, ως πολιτική ηγεσία, το πρόβλημα του πολύτεκνου γονέα-βιοπαλαιστή, από τη στιγμή που η πολλαπλή άρνηση εξυπηρέτησης των αναγκών μεταφοράς των παιδιών του, όπως την προτάσσουν οι οικείοι Σχολικοί παράγοντες, δεν εδράζεται με σαφήνεια σε ισχύουσα νομοθεσία, με αποτέλεσμα να υποφέρει ο ίδιος μιας δυσμενή εις βάρος του διακριτική μεταχείριση από την καθημερινή πρακτική, που έχει δρομολογηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο στο θέμα των Σχολικών Μεταφορών της εν λόγω περιοχής;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του

Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ανατροπής

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος