Loading...
 Start Page

Αρ. πρ.: 4605/14-11-2014

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ

 

 

Κατά την προεκλογική περίοδο των ευρωεκλογών, εκ μέρους του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ανατροπής έκανα αναφορά στην αναγκαιότητα να βγει από την απομόνωση το Αγρίνιο και να τεθεί σε τροχιά ανάπτυξης. Επισήμανα, ότι οφείλουμε να αναδείξουμε το Αγρίνιο σε Σιδηροδρομικό και Εμπορευματικό Κόμβο της Δυτ. Ελλάδας, ώστε να καταστεί έτσι η πόλη κομμάτι μιας μελλοντικής σύνδεσης της Πελοποννήσου & των παραλίων του Ιονίου με τη Στερεά Ελλάδα, αποκομίζοντας πολλαπλάσια οφέλη.

Είναι πολλοί οι φορείς και οι ατομικότητες της Αιτωλοακαρνανίας, που προτρέπουν τα πολιτικά κόμματα και τους Βουλευτές να αγωνισθούν, προβάλλοντας το ζήτημα της παρούσας, ώστε να υλοποιηθεί, επιτέλους, ο κάθετος Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας Αντίρριο - Ηγουμενίτσα ως έργο εθνικής προτεραιότητας, όπου παράλληλα με τον βόρειο άξονα, θα συνδέεται άρρηκτα με την χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ενώνοντας με μέσο σταθερής τροχιάς τα σημαντικά ευρωπαϊκά λιμάνια-[εμπορικές πύλες] της Δυτικής Ελλάδας: την Πάτρα, το Πλατυγιάλι και την Ηγουμενίτσα.

Η ζεύξη αυτή είναι ένα έργο πνοής, κυρίως για τη Δυτική Στερεά και την Ήπειρο. Υπάρχουν εμπεριστατωμένες μελέτες και σπουδαία αρθρογραφία με εξαιρετική τεκμηρίωση, όπου αποδεικνύουν, πως με αυτόν τον τρόπο το Αγρίνιο θα καταστεί ένα σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο, προκειμένου να αυξηθούν οι εξαγωγικές δυνατότητες, η παραγωγική ανασυγκρότηση και η τουριστική κίνηση, παράλληλα με την καθημερινότητα των πολιτών της Δυτ. Ελλάδας και της Ηπείρου.

Επιπλέον, η σιδηροδρομική γραμμή θα προσδώσει στο Αγρίνιο φυσιογνωμία συγκοινωνιακού κόμβου, ενώ θα αποκτούσε ορόσημο στον Ελλαδικό και παγκόσμιο χάρτη συγκοινωνιών.

 

Επειδή ζούμε σε μια εποχή οικονομικής κρίσης και βαθειάς ανεργίας, που θα πρέπει να μας παρακινεί να αντιλαμβανόμαστε τη σημαντικότητα της διενέργειας ενός τόσο σπουδαίου έργου σε συνδυασμό με τα μετέπειτα αξιόλογα προσδοκώμενα οφέλη.

Επειδή με τα όποια λάθη προτεραιοτήτων, τις παραλείψεις και το έλλειμμα διεκδίκησης πόρων βραχυ-μεσοπρόθεσμης ανάπτυξης είναι πιθανόν να καταδικάσουμε κατά αυτόν τον τρόπο το Αγρίνιο και την ευρύτερη περιοχή για άλλη μια φορά στην απομόνωση και στην υπανάπτυξη.

Επειδή θα πρέπει με κάθε δυνατό μέσο να δρομολογηθούν όσα χρειάζεται αυτή η τόσο σημαντική περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, όσο κοινότυπο και αν ακούγεται αυτό σε κάποιους γραφειοκράτες.

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1. Ισχύουν οι διάφορες πληροφορίες για απένταξη-εγκατάλειψη από τον πάγιο αρχικό σχεδιασμό της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Δ. Ελλάδας με την υπόλοιπη χώρα;

2. Γιατί ο Δυτικός σιδηροδρομικός άξονας σε πρόσφατη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν περιλαμβάνεται στο σχεδιασμό;

3. Δεν αποτελεί παράλειψη για τη συγκυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο η μη δυναμική διεκδίκηση σε επίπεδο Ευρωπαϊκών θεσμών των κατάλληλων κονδυλίων για την αναπτυξιακή προοπτικής της περιοχής του Αγρινίου μέσω της σιδηροδρομικής ζεύξης με τα λιμάνια της Δυτικής Ελλάδας;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του

Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ανατροπής

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος