Loading...
 Start Page

ΑΡ.ΠΡΩΤ.:6023/737/5-2-14

ΕΡΩΤΗΣΗ & Α.Κ.Ε.

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της στις ../../2014 η εφημερίδα «ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ»:

«Σοβαρά ερωτηματικά για την πολιτική που ακολουθεί ο διοικητής της ΔΕΗ Αρθούρος Ζερβός στον τομέα διαχείρισης και κατανομής των διαφημιστικών κονδυλίων της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού, εγείρονται μετά τη διαπίστωση ότι χρήματα του ελληνικού δημοσίου και ουσιαστικά του ελληνικού λαού «μοιράζονται» με αδιευκρίνιστους κανόνες και κριτήρια που δεν συνάδουν με την εφαρμογή του νόμου για την κατανομή των κρατικών διαφημίσεων!

Βάσει του άρθρου 9β του Ν.2328/1995 «Διαφημιστική δραστηριότητα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα» ορίζεται «Το ποσοστό συμμετοχής των εφημερίδων και περιοδικών στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης του ευρύτερου δημόσιου τομέα είναι τουλάχιστο σαράντα τοις εκατό (40%) και του ραδιοφώνου τουλάχιστο δέκα τοις εκατό (10%)…».

Ομοίως, στο άρθρο 4 παρ. 1 του ΠΔ 261/1997 «Υποχρέωση προγραμματισμού διαφημιστικής προβολής» προβλέπεται ότι «κάθε Οκτώβριο, οι αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων καθώς και κάθε φορέας του ευρύτερου δημόσιου τομέα οφείλουν να καταρτίζουν αναλυτικά, σε είδος και προϋπολογιζόμενη αξία, πρόγραμμα προβολής των υπηρεσιών ή αγαθών που παρέχουν στο κοινό καθώς και των εν γένει δραστηριοτήτων τους για το επόμενο έτος».

Το ερώτημα που τίθεται είναι, εάν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη από το νόμο κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης από την Διοίκηση της ΔΕΗ, με ποια ποσοστά κατανομής ανά είδος μέσου (τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπα μέσα) και βάσει ποιων κριτηρίων;

Δεν είναι λίγες οι φορές που ασκείται σκληρή κριτική στις επιλογές και τις ενέργειες της Γενικής Διεύθυνσης Επικοινωνίας της ΔΕΗ, μιας επιχείρησης που κύριος μέτοχος είναι το ελληνικό δημόσιο, και η οποία συνεχίζει να διανέμει τα εν λόγω δημόσια κονδύλια χωρίς ποτέ να δώσει λόγο ως προς τους όρους και προϋποθέσεις με τις οποίες αποκλείονται ορισμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης, προκαλώντας δικαιολογημένες αμφιβολίες για το κατά πόσο τηρούνται οι νόμοι και οι κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού.

Δικαιολογείται βασικό κριτήριο των προκηρύξεων διαγωνισμών συμβούλων να αποτελεί η αποδεδειγμένη εμπειρία σε εκπόνηση παρόμοιων μελετών εταιρειών ομοειδούς μεγέθους με τη ΔΕΗ, όταν αυτού του είδους μελέτες έχουν εκπονηθεί και από τις ίδιες εταιρείες κατά σύστημα;

Το θέμα δεν έρχεται στη δημοσιότητα για πρώτη φορά, αλλά απασχολεί έντονα την επικαιρότητα από τότε που ανέλαβε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στη ΔΕΗ ο Αρθούρος Ζερβός. Μήπως θα έπρεπε να επιληφθεί ένας οικονομικός εισαγγελέας για να ξεκαθαριστεί η κατάσταση και να απομακρυνθούν οι «σκιές» που υπάρχουν στο θέμα αυτό; Όπως με όλα τα μεγάλα σκάνδαλα, κανένας δεν ασχολείται με την ουσία των θεμάτων, δηλαδή να γίνει έλεγχος και να καταλογιστούν ευθύνες σε αυτούς που πήραν τις αποφάσεις;

ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΕΡΩΤΑΣΘΕ:

1) Πόσα χρήματα έχουν διατεθεί για διαφημίσεις και σε ποια μέσα ενημέρωσης τα τελευταία τρία χρόνια ;

Να κατατεθούν όλες οι σχετικές συμβάσεις.

2) Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των ΜΜΕ; Ποιος έδωσε τη σχετική εντολή στη ΔΕΗ;

3) Τηρούνται τα παραπάνω κριτήρια  αναλογικότητας, που ορίζει ο Ν.2328/1995

4) Τι αναφέρουν τα τιμολόγια πληρωμής και οι σχετικές συμβάσεις;

5) Έχει γίνει οικονομικός έλεγχος στη ΔΕΗ για όσα τα τελευταία χρόνια καταγγέλλονται, όσο αφορά την κατανομή της διαφημιστικής πίττας; Να κατατεθούν τα σχετικά πορίσματα

 

                                                            Ο ερωτών Βουλευτής

                                                            Νίκος Νικολόπουλος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος