Loading...
 Start Page

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

ΑΡ.ΠΡΩΤ.:5828/30-01-14

Οι εργολάβοι από το 2008 εισπράττουν τα διόδια στις Εθνικές Οδούς κατά παράβαση της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, αφού πρώτα τριπλασίασαν τις τιμές και έχοντας παρουσιάσει μηδενικό έργο.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το κόστος διαδρομής Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Αθήνα με κρατικά διόδια ήταν 18 ευρώ ενώ η ίδια διαδρομή σήμερα κοστίζει πάνω από 50 ευρώ χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις των εργολάβων στο Οδικό Δίκτυο. Στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου τα διόδια είναι 13,2 ευρώ και τα εισπράττουν οι εργολάβοι ενώ στην ίσης διαδρομής με τη γέφυρα υποθαλάσσια διέλευση της σήραγγας Ακτίου – Πρέβεζας είναι 3 ευρώ και τα εισπράττει το ΤΕΟ. Εύκολη η σύγκριση και το συμπέρασμα.

Την ώρα λοιπόν που εκατοντάδες εκατομμύρια μίζες χορεύουν στα κεντρικά δελτία ειδήσεων , την ώρα που κανείς δεν πλήρωσε για το χρηματιστήριο, τα ομόλογα τη χαμένη περιουσία των ασφαλιστικών ταμείων την Siemens, τις λίστες Lagard και τελικά για τη σημερινή κατάσταση της χώρας.

Η κυβέρνηση της συμφοράς αποφάσισε το λουκέτο στο ΤΕΟ, προσφέροντας «άτιμα» δώρα στους εθνικούς εργολάβους και πετώντας στο δρόμο τους εργαζομένους του ΤΕΟ που προσλήφθηκαν με τον πιο ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟ και ΑΔΙΑΒΛΗΤΟ τρόπο (ΑΣΕΠ).

Επειδή το μόνο που ενδιαφέρει το δίδυμο Σαμαρά – Βενιζέλου είναι το πώς θα κατοχυρώσουν τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων και με ποιους «παστρικούς» τρόπους θα χαρίσουν την περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου στα ιδιωτικά συμφέροντα άπαξ και δια παντός.

Επειδή το ΤΕΟ λειτουργεί μέχρι σήμερα με αυτόνομο προϋπολογισμό χωρίς να επιβαρύνει τον κρατικό, έχοντας μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο. Μετά τις παραχωρήσεις των Εθνικών Οδών το 2007 και μέχρι σήμερα το ΤΕΟ παρουσιάζει αυξημένη κερδοφορία διατηρώντας πολύ χαμηλή τιμή διοδίων.

Επειδή την τελευταία τριετία τα έσοδά του ανήλθαν στα 165.000.000 ευρώ ενώ για τη συντήρηση του Δευτερεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου τα τελευταία δέκα χρόνια διέθεσε περίπου 700.000.000 ευρώ. Ουσιαστικά τα έσοδα της ΤΕΟ ενισχύουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό και είναι ανταποδοτικά στον πολίτη.

Ερωτάσθε:

  • Ποιος αποφάσισε να κλείσει το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ);
  • Πώς και κυρίως γιατί;
  • Με το κλείσιμο θα βελτιωθούν τα οικονομικά του κράτους;
  • Θα μειωθεί το Δημόσιο χρέος;
  • Θα ωφεληθεί ο Έλληνας πολίτης;
  • Ποιος θα ελέγχει τα έσοδα των παραχωρησιούχων προς όφελος του Δημοσίου;
  • Μήπως λοιπόν αυτός είναι ο λόγος που κλείνει το ΤΕΟ;
  • Μήπως κάποιοι δεν επιθυμούν τον ουσιαστικό έλεγχο;
  • Μήπως δημιουργούν μονοπώλια στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο με αποτέλεσμα ουδέποτε να επιστρέψει αυτή η περιουσία στο Ελληνικό Δημόσιο;
  • Δεν είναι παράδοξο να μην υπάρχει κρατικός φορέας διοδιών;

Ο Ερωτών Βουλευτής,

Νικόλαος Ι. Νικολόπουλος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος