Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 4936/25-11-2014

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

 

Όταν ενεργοποιείται ο όρος «γραφειοκρατική εμπλοκή», συνήθως, δύο τινά συμβαίνουν: είτε κάποιοι θέλουν να εμποδίσουν, είτε δεν επιθυμούν να διευκολύνουν μια κατάσταση. Επί της ουσίας, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Οι προθέσεις διαφέρουν. Μπορεί να είναι και λόγοι επίδειξης εξουσίας ή άλλη μεθόδευση για ιδιοτελείς σκοπούς. Γιατί λύσεις υπάρχουν για να λύνονται τα προβλήματα, αρκεί να συνοδεύονται και από ανάλογη βούληση.

Για το νέο «Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης», στο Φιξ, το οποίο επρόκειτο να εγκαινιαστεί την περασμένη άνοιξη και παραμένει κλειστό, οι φήμες οργιάζουν, κάνοντας τα όποια συμπεράσματα εξαιρετικά επισφαλή. Η «γραφειοκρατική εμπλοκή» είναι, κι εδώ, η έκφραση–κλειδί. Το Δ.Σ. και η ιδρυτική διευθύντρια του «ΕΜΣΤ», Αννα Καφέτση, δεν έχουν τις καλύτερες σχέσεις. Ίσως, να έχουν και τις χειρότερες δυνατές, στα 14 χρόνια που η κ. Καφέτση είναι επικεφαλής. Το Δ.Σ. (εμπνεύσεως του προηγούμενου ΥΠ.ΠΟ.Α, Π. Παναγιωτόπουλου) «ροκανίζει τον χρόνο» όπως υποστηρίζουν στο περιβάλλον της διευθύντριας, προκαλώντας «τεχνητή κωλυσιεργία».

Τι κάνει το Δ.Σ.; Σύμφωνα με ρεπορτάζ («Κ» 26/09) δεν ανατίθεται το δεύτερο στάδιο της οριστικής μουσειογραφικής μελέτης και των λοιπών επικαιροποιημένων μουσειολογικών μελετών του κτιρίου, αλλά και δεν προχωράει η σύσταση μη κερδοσκοπικής εταιρείας για τη διαχείριση της δωρεάς του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», ύψους τριών εκατομμυρίων ευρώ, ώστε να ολοκληρωθεί η προμήθεια και εγκατάσταση του τεχνολογικού και υλικοτεχνικού εξοπλισμού, απαραίτητη προϋπόθεση για την εγκατάσταση των υπηρεσιών και των μονίμων συλλογών στο νέο Φιξ.

Εν τω μεταξύ, η καθυστέρηση αυτή επηρεάζει άμεσα και δυσμενώς το Ωδείο Αθηνών (όπου στεγάζεται προσωρινά το «ΕΜΣΤ»), που περιμένει ύστερα από ...40 χρόνια την έναρξη των εργασιών για την αποπεράτωση των υποδομών του.

Η κ. Καφέτση δηλώνει «πανέτοιμη» για το νέο «ΕΜΣΤ», το Δ.Σ., όμως, έχει αντίθετη άποψη. Το πραγματικό θύμα σε αυτήν τη διελκυστίνδα είναι η ίδια η πόλη, η Αθήνα, η μόνη, πιθανόν, πρωτεύουσα του πολιτισμένου κόσμου που δεν διαθέτει Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Ένα μουσείο, δηλαδή, που να συμμετέχει στον διεθνή πολιτιστικό διάλογο, ένα μουσείο που να παρακολουθεί τάσεις και πτυχές σε εξέλιξη, ένα μουσείο που να αντιλαμβάνεται, να συγκεντρώνει και να στηρίζει τις δημιουργικές δυνάμεις, ένα μουσείο που να αφουγκράζεται και να μεταλλάσσει τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς μιας κοινωνίας, η οποία αναζητάει το στίγμα της μέσα σε έναν κόσμο που αλλάζει με μεγάλες ταχύτητες, ένα μουσείο που να αποτελεί πόλο έλξης για τον τουρισμό (και τον εσωτερικό).

 

Όσοι γνωρίζουν την κ. Καφέτση, την περιγράφουν ως έναν άνθρωπο με πάθος και πάθη, αφοσιωμένο απολύτως στο μουσείο. Οφείλουμε να της αναγνωρίσουμε, ότι πήρε έναν τίτλο («ΕΜΣΤ») και δημιούργησε ένα μουσείο με συλλογή 1.000 έργων, που αντιπροσωπεύουν τον διεθνή εικαστικό πολιτισμό, από το 1950 έως σήμερα. Μπορεί να συμπεριφέρεται σαν να πρόκειται για «μιας γυναικός αρχή», αλλά για να λυθούν θέματα άμεσα και αποτελεσματικά χρειάζεται ευελιξία, η οποία ενίοτε αντιστρατεύεται τους τύπους.

 

Ένα μουσείο φέρει το αποτύπωμα του διευθυντή του, αυτό του ύφους και του ήθους του, του οίστρου και της τόλμης του, του σχεδιασμού και των γνώσεών του. Αποκλείεται το αποτέλεσμα να βρίσκει σύμφωνους τους πάντες. Ούτε ένας διευθυντής «παντρεύεται» τη θέση του. Η ροή και η διαδοχή βοηθούν την ανανέωση και την κινητικότητα.

 

Όσο ανασταλτικό για ένα θεσμό είναι να μην αλλάζουν ποτέ τα πρόσωπα, άλλο τόσο καταστροφικό είναι να «ακυρώνονται» στην ωριμότητά τους. Όταν τα τελευταία και «ξέρουν» και «μπορούν» και «θέλουν». Οι «γραφειοκρατικές εμπλοκές» στερούν από μια πόλη το μουσείο της, απαξιώνοντας μια προσπάθεια, τη στιγμή ακριβώς, που έχει τις προϋποθέσεις για να ανθήσει.

 

Μετά από όλα τα ανωτέρω, που έγραψε η κ. Μ.ΚΑΤΣΟΥΝΑΚΗ και δημοσίευσε η εφημερίδα «Καθημερινή», την 05-10-2014, ερωτάσθε:

1ον Γιατί το νέο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παραμένει κλειστό επί μακρόν, ενώ είναι έτοιμο από πλευράς κτιριακής & από πλευράς εκθεμάτων;

2ον Ισχύουν όλα τα ανωτέρω αναφερόμενα;

3ον Τι κάνετε για να ξεμπλοκάρεται την «γραφειοκρατική εμπλοκή», που διαφαίνεται να κωλύει χωρίς ουσιαστική και σοβαρή αιτία την πρόοδο της τελικής παράδοσης του Μουσείου σε πλήρη λειτουργία;

 

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του

Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος