Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 2421/10-9-2014

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

 

Στο πρόσφατο νομοσχέδιο που τέθηκε προς ψήφιση για την Ειδική Αγωγή διαπιστώνονται προτάσεις & μέτρα προς ψήφιση τα οποία με κριτήριο την τρέχουσα επιστημονική γνώση γύρω από τα θέματα της Ειδικής Αγωγής αλλά και την κοινή λογική δεν καλύπτουν τις ανάγκες των ΑμεΑ μαθητών, ως όφειλε. Επιπλέον, οι προβλέψεις του νομοσχεδίου στερούν από τους ΑμεΑ μαθητές την ικανοποίηση του Ανθρώπινου Δικαιώματός τους για ισότιμη πρόσβαση και συμμετοχή στον κοινωνικό βίο, καθώς, η μη παροχή των απαραίτητων για την πρόοδό τους εκπαιδευτικών αγαθών τους καταδικάζει σε οριστική και μη αναστρέψιμη ζημιά. Σημειωτέο, δε, ότι η παιδική & εφηβική ηλικία των ΑμεΑ παιδιών, ειδικά δε όσων πάσχουν από αυτιστικού τύπου διαταραχές, είναι η κατεξοχήν ενδεδειγμένη για την πρόσληψη όλων αυτών των απαραίτητων γνωστικών πληροφοριών και ικανοτήτων, που θα επιτρέψουν την ισότιμη ένταξη των ΑμεΑ παιδιών στο Κοινωνικό Σύνολο.

Συγκεκριμένα, είναι πλέον θέσφατο ότι η εξωτερική θετική επέμβαση από το σχολικό περιβάλλον είναι δυνατόν να επιφέρει στους μαθητές με αυτισμό τεράστια πρόοδο. Για το λόγο αυτό, η ροπή του νομοσχεδίου προς την επιδείνωση των όρων συμμετοχής στο σχολικό περιβάλλον των παιδιών που πάσχουν από αυτισμό, είναι ολοφάνερο πως παραβιάζει με προκλητική αδιαφορία και από πρόθεση τα δικαιώματα των μαθητών με αυτισμό, που απορρέουν από:

- τη Διεθνή Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού [Άρθρα 23, 28 & 29]

- τη Διεθνή Σύμβαση Ο.Η.Ε. για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία

- Την Κοινοτική Οδηγία 2000/78/ΕΚ, [Άρθρο 24]

- το Ν. 3304/2005 και Ν. 4074/2012 γενικότερα & ειδικότερα άρθρο 2 παρ. στ & θ περί των Δικαιωμάτων παιδιών με αναπηρίες

- το άρθρο 13 του Διεθνούς Συμφώνου για τα Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα (ΔΣΟΚΠΔ),

- τους «Πρότυπους Κανόνες του ΟΗΕ για την εξίσωση των ευκαιριών» (Γ.Σ. {A/RES/48/96, 4.3.1994} – Κ. 6 / Εκπαίδευση)

- το Ελληνικό σύνταγμα, στο άρθρο 16, § 1 ( ελευθερία της εκπαίδευσης )

- Το άρθρο 1910, παρ. 1 & 1518, παρ. 1 & παρ. 3, του Αστικού Κώδικα, που ορίζει ότι η μέριμνα για το ανήλικο τέκνο δηλαδή η ανατροφή, η επίβλεψη, η μόρφωση και η εκπαίδευσή του, αποτελεί καθήκον και δικαίωμα των γονιών.

- Το άρθρο 2, του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, που καλεί τα συμβαλλόμενα μέρη κατά την άσκηση των αναλαμβανομένων από αυτά καθηκόντων στο πεδίο της μόρφωσης και της εκπαίδευσης να σέβονται το δικαίωμα που έχουν οι γονείς.

Το ως άνω γονικό δικαίωμα, όπως πηγάζει από τις προαναφερθείσες νομοθεσίες, νομιμοποιεί τους γονείς να ασκήσουν για λογαριασμό του παιδιού όλα τα δικαιώματά του, ιδιαίτερα τα θεμελιώδη έναντι της πολιτείας και του Δημόσιου Σχολείου. Στα πλαίσια αυτά, ομάδα γονέων μαθητών Ειδικών Σχολείων της Αττικής έχει ήδη απευθυνθεί κατά το τρέχον έτος με εξώδικη διαμαρτυρία, τόσο στον Αξιότιμο Πρόεδρο της Δημοκρατίας, όπου περιγράφονται παραλείψεις των αρμοδίων Αρχών & προβλήματα των Ειδικών Σχολείων, όσο και στην αρμόδια πολιτική ηγεσία σε αντίστοιχο εξώδικο που προηγήθηκε προς τις αρμόδιες Υπουργικές Αρχές & την Περιφέρεια Αττικής (κατά την Σχ. Χρονιά 2013-2014), όπου τέθηκαν σχεδόν ταυτόσημα προβλήματα και αναλύθηκαν αιτήματά τους στο επίπεδο των αυτονόητων οφειλόμενων στα ΑμεΑ παιδιά-μαθητές, με βάση τα παραπάνω νομοθετήματα.

Επειδή είναι προφανές ότι η άνιση μεταχείριση και η περιθωριοποίηση των ΑμεΑ μαθητών έχει αποτέλεσμα την γκετοποίησή τους μόνον κι όχι την ισότιμη ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο.

Επειδή η επιδείνωση των όρων λειτουργίας του σχολικού περιβάλλοντος και η αφαίρεση παροχών εκπαιδευτικών αγαθών, αντί της πρόσθεσης αυτών, τελικά βλάπτει τους ΑμεΑ μαθητές.

Επειδή η υποστήριξη των μαθητών με αυτισμό δεν μπορεί να λειτουργεί με “καλούπια” & απρόσωπα standards “ελάχιστης επιτρεπτής” παρέμβασης, αλλά με εξάντληση των περιθωρίων παροχής βοήθειας σε ένα καλά δομημένο Ειδικό Σχολείο ή Σχολείο με τμήμα ένταξης ή μέσω του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης.

Επειδή η εργασιακή σχέση του εκπαιδευτικού με το Δημόσιο Σχολείο νοείται ως εξαρτώμενη μισθοδοτικά από το ίδιο το Ελληνικό Δημόσιο απ’ ευθείας (τακτικό κρατικό προϋπολογισμό) και όχι από άλλους φορείς ή ΔΕΚΟ, όπως ο ΟΑΕΔ ή εφήμερα προγράμματα ΕΣΠΑ κ.λπ.

Επειδή ο επανέλεγχος των γνωματεύσεων για “παράλληλη στήριξη” στα κέντρα αξιολόγησης οφείλει να γίνεται από τη Δημόσια Διοίκηση μόνον με κριτήριο τη βελτίωση της παροχής εκπαίδευσης στους αυτιστικούς μαθητές, χωρίς να υποκρύπτονται άλλες σκοπιμότητες και “ταμειακού” χαρακτήρα λογικές, που έχουν απώτερο στόχο την ελάττωση των εκπαιδευτικών παροχών προς τα ως άνω παιδιά.

Επειδή το να λειτουργεί το κριτήριο της ακύρωσης ή όχι των προβλέψεων για την Ειδική Αγωγή ανάλογα με ένα πλαφόν προϋπολογισμού, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η δυνατότητα περικοπών από ελάσσονος σημασίας κέντρα κόστους του προϋπολογισμού, ώστε να έχουν οι ΑμεΑ μαθητές ποιοτικό Σχολικό περιβάλλον, είναι τουλάχιστον επίδειξη ρατσισμού.

Κατόπιν των παραπάνω, ερωτάσθε Κε Υπουργέ:

1. Θα λάβετε πρόνοια να αποκατασταθεί από την επόμενη Σχ. Χρονιά και εξής η παροχή “παράλληλης στήριξης” υπέρ των μαθητών εντός αυτιστικού φάσματος για ολόκληρο το εύρος του ημερήσιου σχολικού ωραρίου, για όλα τα είδη Σχολείων (διαθέτοντα τμήματα ένταξης και μη) και για όλο το εύρος διάρκειας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου για τους μαθητές με αυτισμό, όπου και όποτε το επιτάσσει μια αντικειμενική γνωμάτευση από ειδικό Κέντρο Διάγνωσης (πχ: ΚΕΔΔΥ);

2. Θα εξασφαλίσετε από την επερχόμενη Σχ. Χρονιά (2014-15) και εξής την κανονική από πλευράς χρονισμού και ειδικοτήτων τοποθέτηση δασκάλων και νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής στα Ειδικά & Τυπικής Ανάπτυξης Σχολεία με τμήμα Ένταξης και Παράλληλη Στήριξη, ώστε οι ΑμεΑ μαθητές να μην στερούνται τα εκπαιδευτικά αγαθά ενός άρτιου Σχολικού περιβάλλοντος;

3. Θα απεμπλακεί από την επερχόμενη Σχ. Χρονιά (2014-15) και εξής η αμοιβή των ειδικών δασκάλων & του ειδικού επιστημονικού προσωπικού από το ΕΣΠΑ, ώστε οι συνθήκες πρόσληψης & απασχόλησής τους να ταυτίζονται με τις αντίστοιχες των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Σχολεία Τυπικής Ανάπτυξης, ως οφείλεται βάσει του Συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος της παροχής δωρεάν παιδείας από το Ελληνικό Κράτος μέσω δημόσιων (και όχι άλλης εργασιακής σχέσης) εκπαιδευτικών λειτουργών;

4. Θα θεσπίσετε, προκειμένου για ισχύ από την επερχόμενη Σχ. Χρονιά (2014-15), τα κατάλληλα κριτήρια ελέγχου, τον οποίο θα καλούνται να ασκούν οι Περιφερειακοί Διευθυντές, έτσι ώστε η εγκυρότητα ή ενδεχόμενης υπό έλεγχο έγκρισης για παράλληλη στήριξη να βασίζεται μόνον στο αν παρέχει η εν λόγω τη βέλτιστη για τους σχετιζόμενους ΑμεΑ μαθητές Εκπαιδευτική Αγωγή;

5. Θα θεσπίσετε, προκειμένου για ισχύ από την επερχόμενη Σχ. Χρονιά (2014-15) την παροχή παράλληλης στήριξης κατόπιν σχετικής αρχικής αξιολόγησης ενός ΚΕΔΔΥ, παρά την εκκρεμότητα παραπομπής της εν λόγω αξιολόγησης προς τον ανώτερο βαθμό κρίσης με πρωτοβουλία του περιφερειακού Δ/ντή, προκειμένου να μην προκύπτει απώλεια εκπαιδευτικού χρόνου για τους επίμαχους μαθητές που πάσχουν από αυτισμό;

6. θα θεσπίσετε, προκειμένου για ισχύ από την επερχόμενη Σχ. Χρονιά (2014-15) το δικαίωμα παρέμβασης των γονέων μαθητών με αυτιστικού τύπου διαταραχές στο δευτεροβάθμιο επίπεδο εξέτασης, όπου και παρεμβαίνει ο Περιφερειακός Διευθυντής, μέσω δυνατότητας υποβολής γνωματεύσεων και αξιολογήσεις ιδιωτικών ιατρών εξ μέρους των γονέων, όταν οι τελευταίοι διαπιστώνουν ότι η όποια αξιολόγηση στο παιδί τους σε αρχικό επίπεδο δεν πληροί επιστημονικά ή άλλα αντικειμενικά κριτήρια διάγνωσης;

7. Σκοπεύετε να λάβετε υπόψη σας προκειμένου για την επερχόμενη Σχ. Χρονιά (2014-15), τις επισημάνσεις της “Εθνικής Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα Αυτιστικού Φάσματος”, όπως αυτές σας κοινοποιήθηκαν με υπομνήματα που φέρουν ημ/νία: 2/6/2014 και 25/8/2014, στα πλαίσια ισχύος των άνω νομοθετημάτων σχετικά με τα θεμελιώδη Ανθρώπινα Δικαιώματα, που επιτάσσουν εξάντληση των περιθωρίων λήψης μέτρων προς μεγιστοποίηση του οφέλους υπέρ των μαθητών με αυτιστικές διαταραχές;

8. Θα αποκαταστήσετε από την επερχόμενη Σχ. Χρονιά (2014-15) και εξής τουλάχιστον την ισότητα στη μεταχείριση των μαθητών που φοιτούν σε Ειδικά Σχολεία, όσον αφορά το ωράριο λειτουργίας τους σε σύγκριση με τα Σχολεία τυπικής Ανάπτυξης;

9. Σκοπεύετε από την επερχόμενη Σχ. Χρονιά (2014-15) και εξής να συστήσετε και να λειτουργήσετε ολοήμερη λειτουργία, έστω σε ορισμένα από τα λειτουργούντα Ειδικά Σχολεία;

10. Σκοπεύετε να θεσπίσετε προς ισχύ από την επερχόμενη Σχ. Χρονιά (2014-15) και εξής κώδικα δεοντολογίας, προκειμένου για τις οφειλόμενες προτεραιότητες προς τήρηση, όσον αφορά, αφενός, στην κατανομή των μαθητών Ειδικών Σχολείων σε τμήματα με βάση παιδαγωγικά επιστημονικά κριτήρια, και αφετέρου, όσον αφορά στην ανάληψη τάξης από συγκεκριμένο Ειδικό Παιδαγωγό-δάσκαλο (οργανικής τοποθέτησης ή αναπληρωτή) με βάση αιτήματα των γονέων των μαθητών;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του

Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ανατροπής

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος