Loading...
 Start Page
Πόσα είναι τα κρατικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

Σε ερώτηση που είχε καταθέσει το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ανατροπής για το θέμα αυτό, οι απαντήσεις εκ μέρους του Υπουργού ήταν όπως ήταν αναμενόμενο ασαφείς και αόριστες.

Δυστυχώς όμως η πραγματικότητα μας επιβεβαιώνει πως παραμένει ακόμα άγνωστο πόσα είναι τα κρατικά αυτοκίνητα, καθώς το σχετικό Μητρώο δεν έχει ακόμα συμπληρωθεί. Κατά πόσον έχει μειωθεί ο αριθμός τους τα τελευταία χρόνια; Ούτε και σε αυτό υπάρχει απάντηση.

Πόσο έχουν μειωθεί οι σχετικές δαπάνες κίνησης και συντήρησης, που έως το 2010 υπολογίζονταν σε άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως;

Αναπάντητο παραμένει κι αυτό...

Τελικά, έχει περιοριστεί δραστικά η σπατάλη, που καθρεφτιζόταν στις πολυτελείς κρατικές μερσεντές και στα «δωρεάν μίλια» σε Υπουργούς, Γενικούς Γραμματείς, σε ανώτερους κρατικούς λειτουργούς για ιδιωτικούς σκοπούς; Δραστικά όχι, οριακά ναι, υπό το βάρος της κοινωνικής κατακραυγής.

Οι μνημονιακοί «σωτήρες» προσπαθούν να βάλουν εδώ και τέσσερα χρόνια σε μια τάξη τα οικονομικά του κράτους, κάνοντας συχνά επώδυνες περικοπές στο κοινωνικό κράτος, αλλά εδώ και τέσσερα χρόνια δεν μπορούν να συντάξουν ένα μητρώο που να καταγράφει τον αριθμό και την ποιότητα των κρατικών αυτοκινήτων!

Την «ολυμπιακή εποχή Σημίτη» τα κρατικά αυτοκίνητα υπολογίστηκαν σε 57.654.

Το ετήσιο κόστος κίνησης και συντήρησης – επισκευών έφτανε τα 350 εκατομμύρια ευρώ. Το 2010 είχαν μειωθεί στις 44.000 και το ετήσιο κόστος τους στα 320 εκατ. ευρώ.

Τότε, στο πλαίσιο της μείωσης του λειτουργικού κόστους του Δημοσίου, υπογράφτηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία προέβλεπε και την απόσυρση όλων των κρατικών οχημάτων με κυβισμό μεγαλύτερο των 1.400 κ.εκ. και την αντικατάστασή τους με άλλα μικρότερης ιπποδύναμης.

Βεβαίως, υπήρχαν και οι περιπτώσεις που εξαιρούνταν….

Η προθεσμία για την απόσυρση και τη διαδικασία των εξαιρέσεων έληξε πριν τέσσερα χρόνια, στις 31 Δεκεμβρίου 2010. Και όμως, αρκετές κρατικές υπηρεσίες συνέχιζαν να κινούν τα αυτοκίνητα που διέθεταν χωρίς να αποσύρουν τα άνω των 1.400 κ.εκ., και χωρίς να έχουν εκδώσει σχετικές αποφάσεις εξαίρεσης.

Δηλαδή έγραψαν την ΚΥΑ στα παλαιότερα των... ελαστικών τους. Μάλιστα, παρατηρήθηκε πως οι αποκεντρωμένες διοικήσεις (κρατικές υπηρεσίες ανά περιφέρεια) συνεχίζουν να εκδίδουν κανονικά αποφάσεις κίνησης, ανεξάρτητα από το εάν ένα συγκεκριμένο όχημα θα έπρεπε να έχει αποσυρθεί.

Ακούστε τι απαντούν οι «βαστάζοι» της μνημονιακής εξουσίας της παρέας των «σωτήρων» που μας «νοικοκυρεύουν» ότι : «δεν μπορούν να προχωρήσουν στην άμεση εφαρμογή του μέτρου, καθώς η απόσυρση και η αντικατάσταση των οχημάτων προϋπέθεταν κονδύλια, τα οποία στο πλαίσιο των περικοπών δεν υπήρχαν.

Έτσι φτάσαμε τέσσερα χρόνια μετά, χωρίς να υπάρχει συνολική εικόνα για τον «κρατικό στόλο» αυτοκινήτων, τις δαπάνες, τις αποσύρσεις κ.λπ.

Τώρα μιλούν για ένα νέο Μητρώο Κρατικών Αυτοκινήτων και για μία νέα απόσυρση …και όλα πάλι από την αρχή…. Ο Υπουργός έχει δεσμευτεί υπάρχει εκτίμηση πως μέχρι τον Ιούλιο του 2014 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και παραδεχόταν πως «ταυτόχρονα, υπάρχει περιορισμός στην αγορά νέων κρατικών αυτοκινήτων, πολλές φορές με συνέπειες στην ποιότητα και στην ασφάλεια «μάχιμων» υπηρεσιών, όπως ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ ή περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. Έτσι το 2012 η ΕΛ.ΑΣ. είχε προμηθευτεί 1.609 οχήματα, η Πυροσβεστική 231 και το υπουργείο Υγείας – ΕΚΑΒ 255. Στο πρώτο εξάμηνο του 2013, η ΕΛ.ΑΣ πήρε μόλις 76, το ΕΚΑΒ 7 και η Πυροσβεστική κανένα»!

Ο Ν. Νικολόπουλος σχολίασε δεικτικά:

«Του εντιμότατου κ. Αντιπροέδρου το προκλητικό υπερπολυτελές «θωρηκτό» BMW των 850.000 πότε θα το αποσύρετε;»

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος